Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

De aantrekkingskracht van royals in 'normale' merken

Máxima in een Zara? Victoria in H&M? HEBBEN! Het royalmodemes snijdt aan twee kanten. Enerzijds kunnen we intens genieten van royals in de mooiste Taminiau's, of Valentino's, of Hugo Bossjes en Stella McCartneys. Anderzijds is het natuurlijk altijd heerlijk om de Majesteiten in een H&M'etje, een ...

De aantrekkingskracht van royals in 'normale' merken

Máxima in een Zara? Victoria in H&M? HEBBEN!

Het royalmodemes snijdt aan twee kanten. Enerzijds kunnen we intens genieten van royals in de mooiste Taminiau's, of Valentino's, of Hugo Bossjes en Stella McCartneys. Anderzijds is het natuurlijk altijd heerlijk om de Majesteiten in een H&M'etje, een COS'je of een Zaraatje te zien.

Dat weten de koninginnen en prinsessen van Europa maar wat goed. In het kader van een beetje relatable blijven, kleding kunnen delen met dochters (hoi koningin Máxima!), soms zelf óók gewoon lekker ongedwongen willen winkelen én de eigen economie steunen kopen zij regelmatig iets van een doodgewone winkelstraatketen. En dat, zo onderzocht modezoekmachine Lyst, vinden wij als consumenten juist heel erg fijn.

Want het is één ding om je inspiratie te trekken uit wat de royals aantrekken tijdens galadiners en staatsbezoeken (al is het wat dat betreft natuurlijk sowieso armoe troef in 2020), maar veel makkelijker om te zien wat zij uit de rekken trekken bij de lokale Mango en co.

En dat zien we over de hele wereld gráág, ondervond Lyst. Toen Kate Middleton bijvoorbeeld bovenstaande bloemetjesjurk van Faithfull the Brand (prijskaartje: 203 euro) aantrok, schoten het aantal online zoekopdrachten naar dat merk met 512% omhoog. De jurk was binnen een paar uur uitverkocht, dus The Kate Effect is nog altijd alive and kicking.

Victoria van Zweden zorgde voor heel wat verkopen bij H&M toen zij in juni een jurk van het merk koos voor haar tienjarig jubileum met prins Daniël. En toen Letizia van Spanje een jurkje van Zara van minder dan 20 euro droeg, werd dat in een klap de meest verkochte Zara-jurk over de hele wereld.

Het Máxima-effect kon minder worden gemeten, zeker omdat zij de laatste maanden toch veel design heeft gedragen. Maar we weten allemaal nog hoe er in het land gereageerd werd toen zij haar zonnige Zara-pak debuteerde.

We love royals in normale merken, zoveel staat wel vast. Wie weet zien we Majesteit er deze week ook weer eens in, want morgen gaat ze maar liefst twee keer op pad. Je leest er uiteraard alles over op NOUVEAU.nl.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in