Het is vandaag 21 december, voor veel mensen geen prettige dag. De reden: het is de kortste dag van het jaar. Oftewel snel donker en het weer ziet er ook droevig uit. Dit kan ervoor zorgen dat je last krijgt van een zogenoemde winterdip.

Maar we halen je er met deze tips zo weer uit.

More content below the advertising

1. Speciale thee

Drink thee van bananenschillen. Ja echt, het schijnt te werken. Hoe maak je het klaar? Pak er een bananenschil bij en maak deze goed schoon. Kook de schil vervolgens ongeveer vijftien minuten lang in een pan water. Is het kwartier om? Gooi dan het water in een glas en de schil in de prullenbak.

Waarom je happy wordt van een glas bananenschillenthee? In de schil van de banaan zitten namelijk veel goede stoffen die het serotonineniveau verhogen. En laat dat nou net iets zijn waar je gelukkig van wordt.

2. In de benen

We snappen dat het af en toe lastig is als het buiten guur is. Maar toch is het heel belangrijk om te blijven bewegen. Regelmatig even naar buiten gaan (wandelen, boodschappen doen etc.) is heel goed voor de gezondheid. Je bent met dat slechte weer geneigd om te Netflixen, maar kom uit die stoel!

3. Vroeg opstaan
 

Je moet er waarschijnlijk niet aan denken, maar als je vroeg uit de veren gaat helpt dat tegen een winterdip. De reden: je biologische klok past zich hier beter aan en zo word je makkelijker wakker.

4. Breakfast!

Niemand hoeft te vertellen dat het ontbijt zo'n beetje het belangrijkste van de dag is. Het zorgt ervoor dat je lichaam wakker wordt en je spijsvertering op gang wordt gebracht.

5. Kleur
 

Fleur de bedoel op met een kleur. In de winter ziet alles er buiten wat grauwer uit, daarom is het fijn om de binnenboel een kleur te geven. Een goede tip van de Amerikaanse omgevingspsychologe Sally Augustin: kies een vrolijke tint voor de muur.

Bron: I love Health Beeld: iStock

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in