Angela Groothuizen is een van de grappigste én schaamteloze 50+ BN’ers die we kennen. En dat bewijst ze maar weer eens met deze foto op Instagram.

"Zo zeg! Even een onderhoudsbeurt bij @esteworldnl voor de finale van @hollandsgottalent," zo schreef Nouveau's coverdame van januari op Instagram. 

More content below the advertising

De presentatrice en zangeres onderging een huidbehandeling die ze omschreef als #faceliftzondersnijden. 

 


Hulde voor deze 50+ vrouw!

Lees ook:  '20 minuten per dag buiten zijn maakt je gelukkiger'

Bron: Instagram

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in
 

Deze foto van Karl met Choupette dateert uit 2015.

Van Choupette, de kat van de op 19 februari overleden mode-ontwerper Karl Lagerfeld, is vorige week een eigen collectie gelanceerd.

De collectie draagt de naam #RIPDaddy en wordt opgedragen aan Karl Lagerfeld en geeft met name de bijzondere band weer die hij met zijn poes had. Alle opbrengsten van deze limited edition-collectie gaan naar een asiel in Californië, zo meldt People Magazine.

More content below the advertising

Rouwende Choupette

Choupette's collectie bevat een unisex hoodie, een t-shirt voor mannen en een exemplaar voor vrouwen, een mok, een telefoonhoesje en een notitieboek. Alle items bevatten de beeltenis van de rouwende Choupette, zo vertelt Ashley Tschudin, die het social media-account van het dier beheert.
 


De hoodie uit de collectie van Choupette.

"Deze lijn is belangrijk, omdat er op deze manier iets terug gedaan kan worden voor dieren die wellicht minder fortuinlijk zijn dan Choupette. Zo hopen we geld in te zamelen voor de non-profit organisatie die al 40 jaar lang niets anders doet dan dieren helpen," aldus Ashley.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dear Dahhhlings, Following the recent loss of Daddy, I went into mourning. While this has been a heartbreaking time, you've flooded my DM's with love and support. Reading each message, I found my voice again, inspiring me to put my best paw forward with the commemorative #RIPDaddy collection. A portion of the proceeds from select items will be donated to the @hwac. I chose this private non-profit organization because of their 40-year commitment to people helping animals and animals helping people. Located on 12 acres in Rancho Santa Fe, California, their nationally recognized Center provides a variety of services that benefit the community through educational and therapeutic programs for people, and humane care and adoption for animals. Together, we will persevere. I ask that all humans show their support by shopping the collection using my bio link. Then, wear & socially share the RIP Daddy collection, tagging moi and using the hashtag #RIPDaddy. With Love, Choupette's Diary

Een bericht gedeeld door Choupette Lagerfeld (@choupettesdiary) op

De items zijn verkrijgbaar in de webshop van Choupette. 

Bron: People Magazine
Beeld: AFP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in
 

Deze foto werd gemaakt op de overzichtstentoonstelling Barbie's Birtday Bash - 50 jaar Barbie in Tassenmuseum Hendrikje in 2014.

Barbie viert vandaag haar 60ste verjaardag. De bekende pop van fabrikant Mattel werd op 9 maart 1959 op de speelgoedbeurs in New York geïntroduceerd en veroorzaakte toen een lichte schok, zo weet Vanessa de Geest, conservator van Speelgoedmuseum Mechelen.

"Toen was de emotie al: moet dit nou? Want Barbie zag er niet uit als traditioneel speelgoed, maar als een jonge vrouw in strak badpak, met onwerkelijk lange benen en felle make-up, want, ja, de make-up was veel heftiger dan nu," zo laat De Geest weten aan het AD.

More content below the advertising

Discussie

Over de pop wordt sindsdien veel gediscussieerd. Speelgoedexpert Marianne de Valck kijkt daar niet van op. Volgens haar maakte Barbie in haar doen en laten deel uit van de ‘volwassen’ maatschappij. "En dat betekende dat volwassenen zich in haar herkenden en een mening over haar hadden. En zo kwamen er discussies over haar maten, haar huidskleur en over de vraag of ze zich te rolbevestigend gedroeg," zo vertelt ze aan de krant.

Geëmancipeerd

Volgens conservator Vanessa de Geest was Barbie vanaf het begin al meer geëmancipeerd dan velen dachten. "Ik besef dat er altijd voor- en tegenstanders van Barbie zullen zijn, maar als we naar de feiten kijken, zien we dat de pop al vanaf de jaren 60 stoere beroepen uitoefende. In de jaren 90 werd ze zelfs president. Daarmee liep ze juist op haar tijd vooruit.’’

De conservator vindt dat fabrikant Mattel de pop steeds aan de tijdgeest heeft aangepast.

Lees ook: Songfestivalinzending Duncan Laurence schiet omhoog bij de bookmakers

Figuur

Speelgoedexpert Marianne de Valck is van mening dat er al die tijd wel een realistischer Barbie ontbrak. "Het is een pop waarin meisjes zich moeten herkennen en die herkenbaarheid is, als het om haar figuur gaat, natuurlijk nihil.’’ Fabrikant Mattel introduceerde pas in 2016 een serie Barbie-poppen met andere maten: petite, tall en curvy.

De conservator van Speelgoedmuseum Mechelen vindt dat moment ‘een belangrijke transformatie’ in de geschiedenis van de pop. "Net zoals de verschijning van de eerste Barbie met een donkere huidskleur een historische stap was.’’

Boek

Om het jubileum van de pop te vieren lanceerde het merk Barbie afgelopen woensdag, in de aanloop naar Internationale Vrouwendag vrijdag, het boek 60 Super Stories. Volgens het merk inspireert Barbie 'meisjes en vrouwen overal ter wereld om hun dromen en ambities na te jagen'.

Het boek is geschreven 'door 60 Nederlandse rolmodellen voor de rolmodellen van de toekomst'. Onder anderen Neelie Kroes, terreurexpert Beatrice de Graaf, bladerunner Marlou van Rhijn, maar ook minder bekende vrouwen met diverse beroepen, zoals een kapitein, piloot en games-presentator, zijn onderdeel van het boek.

"Deze inspirerende vrouwen zijn het levende bewijs dat je alles kunt bereiken, worden en doen. Door meer vrouwelijke rolmodellen te laten zien, gaan vrouwen en meisjes geloven dat zij het echt kunnen," zo menen de makers van het boek. Het boek is een collector’s item dat niet in de verkoop gaat. Wel is het boek verkrijgbaar bij alle bibliotheken in Amsterdam.

Speciale collectie met 'carrière-poppen'

Speciaal voor dit jubileumjaar is er een '60th'-collectie ontwikkeld met zes 'carrière-poppen' bestaande uit een voetballer, nieuwslezer, brandweervrouw, astronaut, politica en piloot. Elke pop kost 13,99 euro.

Bronnen: AD, Barbie
Beelden: ANP , Barbie

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in