Luxe label scoort opnieuw met een ludieke actie. 

'De ‘Hug Me Bear’-pantoffels van Vetements zijn bedacht voor wie jong van hart is,' zo staat op Mr. Porter vermeldt.

Article continues after the ad

'Ze zijn in Italië gemaakt, met een binnenkant van 'hug me bear' katoen en een buitenkant van alpacawol en mohair. Met de velcrosluiting aan de zijkant kun je ze subtiel open en dicht doen.'

Nou ja, wie ze heeft kunnen bemachtigen, dan, want de op zich adorable sloffen waren binnen enkele dagen volledig uitverkocht.

En dat terwijl 790 euro toch een pittig prijskaartje is voor een stel comfy pantoffels.

Vetements heeft al eerder met een dikke knipoog alledaagse items tot fashion verheven. Zo brachten ze een weinig subtiele DHL capsule collectie als het toppunt van hip

Het past in de trend van 'ugly fashion', dingen die eigenlijk heel lelijk zijn en toch overal opduiken als reactie op het 'perfecte plaatje' dat je op Instagram ziet. Zo verhief Balenciaga een versie van de alom bekende blauwe Ikea-tas tot It Bag. En ja, dat was echt de prijs.

Bij de trend hoort ook de 'scrumbo' look, er zo onsamenhangend en slonzig mogelijk uitzien in te grote kleren met dubieuze prints van prestigieuze labels als Gucci, Versace en Prada. Justin Bieber (links) is beschermheilige van deze stijl. 

Ksenia Schnaider trakteerde de wereld op de uitdaging van asymmetrische jeans. 

Omdat het altijd Ugglier kan ging Y/Project in zee met Uggs voor deze... interessante dijlaarzen.

Die ook verkrijgbaar zijn in snakeskin...

...en in een klassiek ruitje. 

En in het kader van hi-low fusion fashion mogen natuurlijk ook de Crocs van Balenciaga niet ontbreken: vanaf 850 euro. Voor de liefhebbers! 

Foto's © Vetements, Hollandse Hoogte, Balenciaga

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in