Baby on board: ergernis of entertainment?
Baby on board: ergernis of entertainment?

Een booking-tool geeft precies aan waar in het vliegtuig kleine kinderen zitten. 

Urenlang opgesloten zitten in een vliegtuig op grote hoogte, naast een huilende baby of drukke peuter, is niet iets waar iedereen op zit te wachten. Om die reden laat Japan Airlines reizigers die online hun stoel in het vliegtuig willen boeken voortaan zien waar jonge kinderen zitten.

More content below the advertising

Als een passagier aangeeft dat er een kind meereist dat nog geen drie jaar oud is, verschijnt boven de stoel in het ticketsysteem voortaan het icoon van een babyhoofdje. Volgens een woordvoerder is het systeem nog niet foutloos: "Als een ticket via een externe partij wordt geboekt, of er op het laatste moment wordt veranderd van vliegtuig, dan verschijnt er geen symbool."

Japan Airlines is niet de eerste maatschappij met deze service. All Nippon Airways laat in hun reserveringssysteem ook al een tijdje zien waar ouders met kleine kinderen zitten. De reacties op social media zijn verdeeld: er is veel lof voor de beslissing maar ook kritiek. Tenslotte zijn we ooit allemaal zelf een baby geweest en hebben ouders het vaak al zwaar genoeg zonder dit soort 'waarschuwingen'. Grappen waren er uiteraard ook. 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Passenger Shaming (@passengershaming) op

Desondanks: als er gekozen kan worden voor een plek uit de buurt van baby's zien we ook graag de optie om een plek te kiezen ver van mensen die hun haar over een schermpje gooien, luide snurkers, dronken amokmakers, passagiers met gebrekkige persoonlijke hygiëne en mensen die hun stoel zo ver mogelijk achterover gooien tijdens de maaltijden.

Foto's © iStock  

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in