Met de feestdagen in het vooruitzicht trekken ook de Grote Merken alles uit de kast om de verwende consument van luxe hebbedingen te voorzien.

Picture this: er was van de zomer een brainstorm bij Louis Vuitton. Met het oog op de feestdagen probeerden ze hebbedingen, excusez musthaves, te bedenken waarvan geen mens weet dat ie ze nodig heeft. Je zou ook kunnen zeggen: die geen mens nodig heeft, maar op de burelen van het Franse merk zien ze dat heel anders.

More content below the advertising

Eerste schot in de roos leek ze het hutkoffertje voor je oortjes, uiteraard tot op de vierkante millimeter voorzien van het iconische monogram. Toen de ideeën na een paar uur wat minder wild werden en de creatieve geesten wat vermoeid raakten, kwam ineens iemand op het idee van een slaapmaskertje. Maar niet zomaar een slaapmaskertje, nee, het moest het ultieme slaapmaskertje worden, ongekend luxe.

Et voilà...

Mocht je denken aan een hilarische grap van de satirische website De Speld, helaas. In een tijd waarin zelfs Queen Elizabeth bont in de ban doet, heeft Louis Vuitton er geen enkel probleem mee om een slaapmasker van nerts gevoerd met zijde op de markt te brengen. Bijna 700 euro kost het. Het lijkt geen aanrader om het in het openbaar, bijvoorbeeld tijdens een lange vlucht, te gebruiken. Hoewel, als je je dit kunt veroorloven, reis je hoogstwaarschijnlijk niet economy. Dus is de kans niet zo groot dat je fanatieke anti-bontactivisten met spuitbussen tegenkomt...

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in