Wacht nog even met de aanschaf van een luxe tas.

Zin in een designertas in de categorie daar-moet-ik-voor-sparen? Probeer de aankoop dan nog even uit te stellen, want luxe labels gooien massaal de prijzen omhoog om de teruglopende inkomsten door de coronacrisis te compenseren. Gucci's Dionysus en Zumi tassen zijn in China, Italië en het Verenigd Koninkrijk nu tussen de 5 en 9 procent duurder dan in het begin van het jaar, zo meldden analisten van Jefferies.

Article continues after the ad

Gucci Dionysus

Chanel gaf eerder al een verkapte winstwaarschuwing door te voorspellen dat de luxe markt twee jaar last zal hebben van de impact van Covid-19. Louis Vuitton gooide eveneens de prijzen omhoog en zet zo in op de zeer rijke klanten die hun spullen toch wel kopen, ongeacht wat er op het prijskaartje staat. Sterker nog, iets duurder maken betekent voor sommige mensen dat het nóg begerenswaardiger wordt.

Gucci Zumi

Ben je van plan te investeren in een mooie tas, dan kun je misschien beter wachten tot het najaar. Als de wereldeconomie weer wat beter draait en nieuwe collecties aan de man moeten worden gebracht, verdwijnen deze sneaky prijsverhogingen vermoedelijk vanzelf weer.   

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in