Lukt het niet om goed in slaap te komen? Drink dan geen 'slaapmutsje', maar probeer eens één van deze onderstaande snacks.

Als het goed is slaap je dan als een roos. Sweet dreams!

Article continues after the ad

1. Blokje kaas
Je zou het misschien niet zeggen, maar kaas schijnt (slaap)wonderen te verrichten. De reden: deze echte Hollandse snack bevat calcium. En dit mineraal helpt het lichaam bij de opname van tryptofaan. Tryptofaan is weer belangrijk voor de aanmaak van de stof serotine, die weer zorgt voor de aanmaak van het hormoon melatonine, een stof die helpt bij je natuurlijke dag- en nachtritme.

2. Noten
Ook in verschillende noten zit tryptofaan: neem daarom eens een handje pistachenoten of walnoten.

3. Banaan
Ja, ook in de banaan zitten stofjes die bevorderlijk kunnen zijn voor de nachtrust. Bananen bevatten magnesium en kalium. Deze twee stoffen helpen bij de ontspanning van spieren en helpen onrustige gevoelens te verminderen. 

4. Groene groenten
Het zijn dan wel geen snacks, maar deze verschillende groene bladgroenten zijn ook belangrijk voor een goede nachtrust: spinazie, andijvie, boerenkool en paksoi. De groenten zijn niet alleen gezond, maar bevatten ook calcium en magnesium. 

Bron: AD/Women's Health
Beeld: Pexels