Vrolijke show om gezond eten te promoten.

In haar jaren als First Lady was ze al bezig Amerikaanse kinderen enthousiast te maken over gezond eten. En dat gaat Michelle Obama nu op internationale schaal doen.

Article continues after the ad

In de nieuwe show ‘Wafeltje + Mochi’ gaat Michelle als eigenaar van een kruidenierswinkel tien afleveringen lang aan de slag met twee poppen die een droom hebben om vers voedsel te leren koken. De show wordt gemaakt door Higher Grounds Productions, het productiebedrijf van de Obama's.

Met de hulp van mevrouw Obama en een magisch vliegend winkelwagentje als hun gids vertrekken Wafeltje en Mochi op wereldreis. Tijdens die reis ontdekken ze nieuwe ingrediënten, verschillende wereldkeukens, restaurants, boerderijen en huishoudens van over de hele wereld. Ze leren samen met gerenommeerde chef-koks, thuiskoks, kinderen en beroemdheden gerechtjes maken met alledaagse ingrediënten. 

'Ik wou dat ‘Wafeltje en Mochi’ er al was geweest toen mijn dochters opgroeiden'

Michelle Obama vertelt: “Ik ben zó enthousiast over deze hilarische, hartverwarmende show. En dat zeg ik niet alleen vanwege het vliegende boodschappenkarretje. Ik wou alleen dat ‘Wafeltje en Mochi’ er al was geweest toen mijn dochters opgroeiden, want het is het soort programma dat leuk is om samen als gezin te bekijken en ouders de gemoedsrust geeft te weten dat hun kleintjes ook iets leren.

In veel opzichten is ‘Wafeltje en Mochi’ een uitbreiding van mijn werk als First Lady om de gezondheid van kinderen te ondersteunen. We weten dat iedereen van lekker eten en een goed verhaal houdt. En dat is precies wat onze nieuwsgierige en avontuurlijke helden bieden, of ze nu de mogelijkheden van aardappelen ontdekken, de wereld van het inmaken, of de kunst van het schoonmaken van een gebarsten ei."

Wafeltje en Mochi is vanaf 10 maart te zien op Netflix

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in