Tissue time!

We hebben al lieve draakjes en heel veel Dickens zich langs komen, maar de hoofdrol in de meest ontroerende kerstcommercial van 2019 lijkt toch naar een egeltje te gaan.

Article continues after the ad

Na het schattige hondje Frekkel, dat vorig jaar alle harten stal, heeft de Staatsloterij weer deze officieuze reclamewedstrijd gewonnen. Het verhaal: man koopt oudejaarslot, rijdt bijna een egel aan, doopt 'm Freddie en vertroetelt het diertje met een veilige plek in zijn eigen tuin, compleet met egelhok voor de winterslaap.

Freddie richt zijn egelvilla zelf in met stro en papiertjes, waaronder het per ongeluk verloren lot van de man. Vervolgens, zo wordt gesuggereerd in het filmpje, blijkt het om een winnend lot van 30 miljoen te gaan. Na circa vier maanden brengt de Staatsloterij het nieuws naar buiten dat de winnaar zich nog steeds niet heeft gemeld. Als Freddie weer wakker wordt en erop scharrelt, vindt de man toch nog zijn nog redelijk ongeschonden lot terug. Moraal van het verhaal? "Aandacht voor elkaar is in de decembermaand belangrijker dan winnen," aldus Staatsloterij-zegsman Sander van de Vooren. Freddie is overigens 'volledig digitaal', voor wie hooggespannen verwachtingen rond de adoptie van een egel heeft. 

Foto (c) iStock

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in