We willen wel wat strakker en wat lichter, maar in ons overvolle schema zit weinig rek voor een drastische aanpak. Goed om te weten: héél kleine beetjes, die soms nog geen minuut kosten, helpen ook.

Begin de dag met water
Na een hele nacht worden we bijna allemaal ‘uitgedroogd’ wakker. En blijven dat de rest van de dag als we niet opletten. Dat is tricky, want het vertraagd ons metabolisme en we gaan dorst voor honger verwarren. Klinkt raar, maar gebeurt echt. Je gaat snacken terwijl je eigenlijk vocht nodig hebt. Een goed gehydrateerd lijf heeft minder trek. Begin dus meteen na het opstaan met een glas water en ga de rest van de dag zo door. Ah, en het goede nieuws: koffie telt ook als vocht!

Doe daarna wat jumping jacks
Vóór je de douche inspringt, terwijl het water warm wordt, kun je mooi even een paar jumping jacks doen – wijdbeens springen en de armen meenemen. Daar krijgt je hartslag een boost van en je kikkert er zo van op, dat je de rest van de dag meer activiteiten aankunt. En je begint natuurlijk meteen al met verbranden.

Eerst fruit en groente
Als je gaat eten, welke maaltijd dan ook, zorg dan dat je de helft van je bord eerst vult met groente of fruit. Dan weet je zeker dat je aan je aanbevolen hoeveelheid gezondheid zit en raak je sneller verzadigd, waardoor je van de slechte dingen afblijft.

Mediteer
Nee, van mediteren an sich val je niet af. Maar je rustige, ontspannen zelf is veel minder geneigd om te gaan snaaien dan je gestreste versie. Dat is daadwerkelijk gebleken uit onderzoek, waarbij mediterende mensen met overgewicht niet méér aankwamen en de groep die niet mediteerde wel. Echt, onderschat stress-eten niet. Mediteren hoeft geen half uur te duren. Een paar minuten in alle rust aandacht schenken aan je ademhaling brengt het stressniveau al omlaag.

Neem een middagsnack
Bij voorkeur iets met eiwitten en granen of gezonde vetten, zodat je snel lekker gevuld raakt en tijdens het avondeten niet gaat bunkeren. Kan gewoon wat Griekse yoghurt zijn met bessen of wat Hüttenkase met avocado. Daarmee geef je jezelf een kick (eiwitten zijn goed voor de dopamine, waardoor je alerter wordt) die de rest van de dag aanhoudt.

 

Bron: Women's Health

 

Het blijft schrikken als je telefoon vol onder water valt. Met met deze lifehack overleeft-ie het vrij eenvoudig.

De nieuwste modellen kunnen wel tegen een plons, maar voor iedereen die geen waterproof mobiele telefoon heeft - en vanaf nu weer volop aan of op het water gaat fotograferen, is het volgende product een perfecte lifesaver: silicagel. Die kleine zakjes die in je nieuw gekochte tas of schoenen zitten en je doorgaans meteen achteloos weggooit. Niet meer doen! Want:

Doe de telefoon samen met vijf silicagelzakjes in een afsluitbaar plastic zakje en laat ze een nachtje bij elkaar liggen. De volgende dag is je telefoon weer helemaal de oude!

 

Bron: Libelle tv. Beeld: iStock

 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in! 

Actrice Tippe Hedren (88) kroop weer in een rol voor de mysterieuze Gucci-commercial.

Ooit, voor ze beroemd werd als actrice in Hitchcocks The Birds en Marnie, was ze al model. Het was Gucci’s Alessandro Michele die haar nu castte als waarzegster in z'n sieraden- en horlogecommercial. Een rol die ze met verve speelt.

Family affair

Hedren is de moeder van actrice Melanie Griffith en oma van Dakota Johnson (dochter van Melanie en Don Johnson en inmiddels beroemd vanwege Fifty shades of Grey…). Dakota was eerder ook al eens model voor Gucci, in de campagne voor de geur Bloom. Tippi Hedren is trouwens niet de eerste iconische actrice die door Gucci wordt gecast. Vorig jaar nog schitterde Vanessa Redgrave (toen 79) in de Cruise campagne.