In 2019 is het weer tijd om al die oliebollen, appelflappen en kerstkransjes er af te trainen. Gelukkig zijn er een aantal manieren om dat op een leuke manier te doen. 

Bekijk hieronder drie trends die Women's Health selecteerde op het gebied van sporten.

More content below the advertising

1. Tabata

Bij ons ging er ook niet snel een belletje rinkelen, maar Tabata is sinds 2017 een hit in in de sportschool. Het is een korte interval work-out die werkt. 

Tabata work-out is een opeenvolging van cardio-oefeningen die je gedurende 20 seconden op extreem hoge intensiteit uitvoert, steeds gevolgd door 10 seconden rust.

2. CrossFit

Ja, we moeten aan de gewichten. CrossFit (een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm) is al een poosje populair en dat blijft zeker nog even zo.

Personal trainer Victoire Klaassen" "Vrouwen voelen zich zelfverzekerder door gewichtheffen, merk ik. Prachtig om te zien. Ook rolmodellen veranderen." 

3. HITT

Intervaltrainingen zijn een hit, dus ook High Intensity Interval Training (HITT) kan in deze lijst niet ontbreken. Het is een snelle en effectieve work-out. Sommigen beweren zelfs dat het beter is dan zwoegen in de sportschool.

4. Bonussport: Pilates

We voegen zelf graag ook even Pilates aan het rijtje toe. Geen opgewonden gespring (als je dat niet wilt, het mag wel natuurlijk), maar oefeningen die je core (rug, buik en bekken) versterken. Daardoor hebben we minder snel last van onze rug en we pakken automatisch dat vermaledijde zwembandje aan.

Verder veel grondoefeningen en als je kiest voor wat 'toning' ook oefeningen die de vorm van je benen en billen aanpakken.

Beeld: Hollandse Hoogte