Eerste hulp bij pluizige lokken

Het vochtige en koude weer is niet iets waar je haar vrolijk van wordt. Het gevolg: een pluizenbos die maar moeilijk te temmen is. Daarom tips voor eerste hulp bij pluizige lokken.

Allereerst is het kiezen van een goede shampoo heel belangrijk.

1. De ingrediënten
Check daarom altijd goed de ingrediënten: ga voor sulfaatvrij en een shampoo die hoog in glycerine (hydrateert) zit. 

2. Lekker zacht
De conditioner moer je beste vriend zijn. Gebruik hem altijd na het wassen, maar ook twee keer per week zonder shampoo. Een conditioner zorgt er namelijk voor dat haar gehydrateerd blijft. En dat moet ook, want anders gaan je haarschubben openstaan op zoek naar vocht. Het gevolg: een pluizenbos.

3. Föhnen is niet aan te raden
Tja, föhnen: die warme lucht is gewoon niet goed voor je haar. Logisch ook, want die hitte trekt het vocht uit je haar. Wat je het beste kan doen? Laat je haar zo lang mogelijk - zonder föhn - tot negentig procent opdrogen. Doe het bijvoorbeeld in een knot.

4. Handcrème? Ja, handcrème
Het is niet iets waar je snel aan denkt, maar een handcrème kan heel goed helpen tegen pluizig haar. Smeer je handen in en neem je staart tussen je handen en wrijf voorzichtig met je handen over elkaar.

5. Na een plensbui
Iedereen weet het, regen is funest voor je haar: het wordt een grote pluizige bos stro. Wat kun je het beste doen? Eigen heel simpel: zorg dat je altijd een haarserum, -crème of -olie bij je hebt.

Bron: Harper's Bazaar
Beeld: Hollandse Hoogte

Goed nieuws voor iedereen die er geen zin in heeft om zich elke week in het zweet te werken: er bestaat een heel korte (lees: echt heel korte ) work-out die net zo effectief is als dertig minuten spinnen.

Het gaat om een high intensity training van slechts een paar minuten.

Kort zweten

Kijk, daar houden wij van. Uit onderzoek, dat gepubliceerd is in American Journal of Physiology, blijkt dat een paar minuten zogenoemde intervaltraining enorm veel resultaat oplevert. 

Zwaar

Hoe zit dat dan precies? De onderzoekers hebben verschillende personen verschillende work-outs laten doen. Uiteraard was het voor de ene groep wat zwaarder dan voor de andere. 

Uitslag

De deelnemers van het onderzoek moesten in een bepaalde periode deze oefeningen doen. De ene groep moest dertig minuten lang fietsen, maar zich maar voor de helft inspannen. De tweede groep moest vijf keer vier minuten op 75 procent van hun krachten fietsen. En de laatste had het 'makkelijk'. Zij moesten vier keer dertig seconden sprinten op de fiets en zich echt voor de volle honderd procent inzetten. 

Energieverbruik

En de uitkomst na dit onderzoek: de verbruikte energie van groep 3 (knallen in korte tijd) was exact gelijk aan de andere twee groepen die langer trainden, maar minder intensief. Dus je haalt evenveel voordeel uit de twee minuten work-out. Heel fijn om te horen.

Maar...

Een kleine maar, de onderzoekers zeggen dat ze verder onderzoek willen doen en dat het niet zo is dat je nooit meer langer dan twee minuten hoeft te trainen. Maar één ding is wel duidelijk: intervaltraining is zeer effectief.

Bron: Vogue Beeld: iStock

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in.

 

The Duchess of York, Sarah Ferguson, staat vanmiddag tijdens het huwelijk van haar dochter Eugenie vast ook deels in de spotlight. Ze heeft jarenlang geschommeld met haar gewicht. Ze vertelde onlangs in een interview dat ze heel lang Duchess of Pork of Fat Frumpy Fergie werd genoemd. Op een gegeven ging de knop om en nu ziet ze er beter uit dan ooit.

Sarah Ferguson. Voor degenen die haar niet kennen: 'Fergie' was getrouwd met Prins Andrew en ze kregen dochters Eugenie en Beatrice samen. Dat huwelijk liep echter in 1996 op de klippen. 

"Ik dacht echt dat ik geen gewicht meer kon verliezen, dat ik die controle had verloren. Ik paste niet meer in mijn kleren. Ik verloor mezelf helemaal in eten", zei ze over de periode waarin ze te veel woog.

Geen suiker meer

Fergie gaat nu richting de zestig, maar dat zou je haar zeker niet geven. Het is haar allemaal niet komen aanwaaien, het was een kwestie van hard trainen en vooral gedisciplineerd eten. Dat verklapte ze aan Hello Magazine.

Sporten

Fergie is op een gegeven moment helemaal gestopt met het eten van suiker. Ze eet veel fruit, eieren, noten en kip. Daarnaast sport ze echt heel erg veel.

Burpees en lunges

"Ik sta elke dag vroeg op. En ren dan vervolgens van 07.00 uur tot 08.00 door het park. Daarnaast doe ik een kort circuit dat bestaat uit burpees, squat jumps en lunges. Verder zwem ik graag", vertelde ze aan Harper's Bazaar.

Bron: Harper's Bazaar/Hello Magazine Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in.