We hebben ons weer lekker laten gaan op vakantie en dat is te merken aan onze kleding (zit strakker) en de weegschaal (lijkt kapot, dat is 'ie niet). Het beste advies van de expert: Ga er metéén mee aan de slag, dan ben je ze het snelste weer kwijt.

Onze collega's van Lindanieuws.nl vroegen personal trainer Bas van Beest naar zijn beste adviezen. Dit zijn ze:

1. Ga niet (crash)diëten

Veel mensen trainen nog even hard voor de vakantie en volgen nog een (crash)dieet om op hun best in hun bikini te passen. Tijdens de vakantie gaan alle remmen los. Laat die diëten daarom links liggen, want je komt er in je vakantie twee keer zo snel van aan.

Article continues after the ad

Verander je voedingspatroon is Bas' advies. begin bijvoorbeeld door elke dag één ongezond item te vervangen voor een gezond item.

2. Schrap koolhydraten een tijdje

"Als je na je vakantie weer snel in shape wil komen, moet je echt twee weken lang koolhydraten schrappen. Laat brood, rijst, aardappelen en pasta’s staan. Wat je wel mag eten? Veel groenten en ovenschotels, salades en eet voornamelijk gezonde vetten en eiwitten. Die vullen onwijs goed."

3. Trainen en tellen

Als je af wil vallen en weer lekker in je vel wilt zitten, zul je moeten sporten. het liefst krachttraining, zo'n drie keer per week.  Zwemmen, hardlopen, roeien of touwtjespringen zijn perfecte oefeningen om je overtollige vet weg te werken.

Nog een tip: Ga fietsen in plaats van de bus of auto te nemen en pak de trap in plaats van de lift. Zo verbrand je calorieën gedurende de dag.

En last but not least: tel je calorie-inname eens. Je schrikt je rot na een dag. Als je meer inzicht krijgt in je voeding, kun je alleen maar gezonder worden. Ook na je zomervakantie.”

Bron: Lindanieuws. Beeld: iStock

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in