Tot nu toe hebben we te maken met een redelijk mooi herfst, een soort Indian Summer kunnen we wel zeggen. Maar het gure weer ligt ook op de loer: kou, regen en storm. En ja, dat zijn dé ingrediënten om ziek te worden. 

Wij hebben een aantal tips verzameld die ervoor zorgen dat een kou of griep je niet te pakken kan krijgen. 

Article continues after the ad

Wassen, wassen, wassen

Je handen wassen is heel erg belangrijk. En dan bedoelen we echt wassen met warm water en zeep. Dat moet je meerdere malen per dag doen, zegt het Center for Disease Control and Prevention. Ziektekiemen zijn namelijk dichter in de buurt dan je denkt, omdat we minstens vijftien keer per dag ons gezicht aanraken. 

2. Zzzzzzz....

Ook slapen is heel goed. Slapen is voor alles goed, dat weten we. Je moet minstens acht uur per nacht slapen om een beetje fris en fruitig voor de dag te komen. Weinig slapen, betekent een lagere weerstand en dat kan weer zorgen voor een vervelende griep. Mensen met een bovengemiddeld goede gezondheid slapen volgens de National Sleep Foundation gemiddeld meer uur per nacht dan anderen.

3. Kom uit die stoel


Blijf lekker in beweging. Ga jezelf niet opsluiten in huis als het waait of een beetje regent, maar ga iets doen aan sport. "Mensen die 30 tot 60 minuten per dag in beweging zijn, hebben 46 procent minder ziektedagen per jaar dan inactieve mensen. Deel simpelweg je dagelijkse beweging op in meerdere sets van 10 minuten", zegt David Nieman, dokter en directeur bij het Appalachian State University Human Performance Lab.

Bron: Women's Health Mag Beeld: iStock

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in