Je bent wat je eet - en dat geldt zeker voor je huid. Maar hoe houd je die nu zo egaal en fris mogelijk? Huidverzorgings-expert Debbie Thomas deelt haar beste tips.

Thomas weet waar ze over praat, want zij heeft standaard een hele rij sterren onder haar hoede als er grote evenementen op stapel staan, zoals de Oscars. Uiteraard willen de acteurs en actrices dan op hun voordeligst over de rode lopen schrijden.

More content below the advertising

Lees ook: Claudia test: de bindweefsel-massage

Betere huid? Terug naar de basis

Thomas is ervan overtuigd dat 'teruggaan naar de basis' de beste manier is om veroudering van je huid te stoppen. "Wat je eet en hoe je leeft, heeft een grote invloed op hoe je eruitziet. Hoe gezonder je leeft, hoe beter dat ook te zien is aan de buitenkant", zegt ze. 

"Als het gaat om het behoud van een mooie huid, moet je echt producten als suiker, vlees en zuivel tot een minimum beperken, omdat ze ontstekingen kunnen veroorzaken. Dat heeft ook z'n effect op gezonde cellen, wat weer problemen met je gezondheid kan opleveren." 

'Je bent echt wat je eet'

Hormonen hebben ook een grote impact op hoe je je voelt én op hoe goed je lichaam functioneert. Ze beïnvloeden ook direct de conditie van je gezicht. "Als je vooral plantaardig eet, en zo min mogelijk bewerkte producten, houd je je hormoonhuishouding en gezondheid veel beter in balans", zegt esthetisch verpleegkundige Emma Coleman.

Haar motto: je bent wat je eet. Wil je de kans op een geïrriteerde huid zoveel mogelijk beperken, bijvoorbeeld omdat er een feest in aantocht is? Coleman: "Eet dan vier tot zes weken vóór de grote dag zo min mogelijk koolhydraten en vetten, want die stimuleren de aanmaak van talg. Dan loop je de kans dat je net op een feest een puistje - of meerdere - op je gezicht hebt. De grootste boosdoener is zuivel." 

Spinaziesalade met tonijn

Eiwitten: Heerlijk voor je huid

Eet in plaats daarvan eiwitrijke maaltijden die ervoor zorgen dat je lang een verzadigd gevoel hebt. "Kies voor voeding die veel vitamine A en E bevat, zoals zoete aardappel, spinazie, amandelen, boerenkool en vis.

Lees ook: Wat je het beste kan eten om jong te blijven

Daardoor komt een vette en vochtarme huid weer in balans. Seleen is ook super voor je huid, omdat het een hoog gehalte aan anti-oxidanten bevat. Je vindt het onder andere in paranoten, tonijn en zonnebloempitten."

Bron: Hello Magazine

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in