Zoals Cindy zelf al zei: "Even I don't look like Cindy Crawford in the morning." Nou, dat valt wel mee, maar we begrijpen het punt. Cindy werd uitgedaagd om mee te doen met het initiatief #WokeUpThisWayChallenge en deed sportief mee. Ook nomineerde ze Helena Christensen en Christy Turlington om haar voorbeeld te volgen. Wij zijn benieuwd!

Het initiatief werd opgezet door Lady Gaga's BTW Foundation. De actie is bedoeld om weer even terug te keren naar de 'echtheid' van ons bestaan. Zonder filters en mooimakers, gewoon mooi zijn, zoals je bent. Dat juichen wij natuurlijk alleen maar toe!

Zo werkt het: 

 

@SamanthaMcMillin_Stylist nominated me to join the #WOKEUPTHISWAYchallenge — to help support the journey back to realness...and I accepted! No filter, no makeup, no hair product (except what was left from yesterday’s shoot—ha!). I now nominate @cturlington, @helenachristensen, and @gailelliottofficial. PLEASE READ BELOW ✨ • • • Repost @ashleypweston: Social media is a powerful tool where you’re in charge of WHAT/WHEN/WHERE/HOW you want to present yourself to the world. And of course we all want to present perfection - who doesn’t love a good filter?? But why do we think posting our authentic, real self is somehow not ❤️-able enough? It’s time to wake up. Your true YOU is 💥🙌🏽💣🔥🖤!!! Today I stand here with @iamfashionlaine & @ladygaga’s @btwfoundation to support the #WokeUpThisWayChallenge & bring some realness back to social media. And now I’m asking YOU to be part of this challenge too and bring awareness and spread this much-needed conversation around the world. Let’s unite and do this altogether! . 1️⃣. Post a photo of yourself how you look when you wake up in the morning (no hair done, no makeup, no filter!!) with the hashtag #WokeUpThisWayChallenge and talk about how you’re spreading the message to bring realness back to social media . 2️⃣. Tag 3 (or more!) friends to challenge them next to post a morning photo . 3️⃣. If you aren't ready to share your unfiltered morning selfie, instead donate money to @ladygaga’s @btwfoundationwhich is committed to promoting the wellness of young people and inspiring them to create a kinder, braver world.

Een bericht gedeeld door Cindy Crawford (@cindycrawford) op

Beeld: Getty Images

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Beauty-experts zijn het er unaniem over eens: make-up is de nieuwe huidverzorging. Een typisch gevalletje van twee vliegen in één klap. Deze producten zijn de voorlopers van de trend.

Toen rond 1930 voor het eerst Technicolor-kleurenbeeld voor de filmindustrie werd geïntroduceerd – en de actrices uit het zwart-wit tijdperk ineens geconfronteerd werden met zichtbare poriën en een onregelmatige teint - haakte de Poolse visagist Max Factor daar slim op in door de, later zo befaamde, Color Harmony-poeders en Pancake-foundations te ontwikkelen.

Mobiele tijdperk met filters

Een soortgelijke ontwikkeling, geïnspireerd op nieuwe technologieën, zien we nu ook in het selfietijdperk: het (alles) vervagende filtereffect van onze mobiele telefoon wordt vertaald naar vernuftige finishes in huidmake-up, zoals primers, poeders en foundations.

Ideaal voor veertigers die nu eenmaal niet meer het huidbeeld van een twintiger hebben. Hoewel Nederlandse vrouwen, vergeleken met Franse of Italiaanse vrouwen, nog steeds geen grootverbruikers van huidmake-up blijken, is het echt eens tijd de nieuwe texturen een kans te geven.

Deze merken zijn de voorlopers

‘Make-up is the next skincare,’ aldus de beautyexperts. Zeker de rijkere anti-aging foundations van de luxere merken (Chanel, Sisley, Sensai, Shiseido, Clarins) zijn inmiddels zo compleet, dat je zelfs een dagcrème achterwege zou kunnen laten.

Dun laagje primer met filtereffect eronder – extra verhelderend, matterend, anti-roodheid of stralend makend – en je teint oogt in enkele minuten een stuk frisser en rustiger, zo niet enkele jaren jonger.

Tip: de beste filterprimers om een veertigplus-huid op te frissen, vind je onder andere bij Charlotte Tilbury, Shiseido, YSL Beauté, BECCA, Benefit en Urban Decay.

Beeld: iStock

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

Janet Jackson schommelt al jaren met haar gewicht, maar na haar zwangerschap ging de knop op. Een half jaar na geboorte van zoon Eissa zijn die extra kilo's ineens verdwenen.

Ze is ruim 23 kilo kwijt.

Trainen, trainen en nog eens trainen

Haar geheim is heel simpel: gezond eten en keihard sporten. Janet is aan de slag gegaan met personal trainer Paulette Sybliss.

"Zes weken na de geboorte van haar zoon ben ik met Janet gaan trainen. Haar schema is heel intens. We doen met name veel interval trainingen. Janet en ik trainen zo'n vier keer per week een uur. We doen onder meer squats, lunches en crunches."

Gezond eten

Janet heeft met name veel krachttraining gedaan in combinatie met cardio. Dat is het meest effectief. Maar ook gezond eten is heel belangrijk. Zo eet ze bijna geen koolhydraten.

Quinoa en rijst

Ze eet alleen de 'goede' koolhydraten zoals quinoa, bruine rijst en wilde rijst. Verder is ze dol op vis, dat eet ze bijna elke avond. Leuk om te weten: ze mag van zichzelf 1 keer per week 'vals spelen' in de vorm van iets lekkers.

Voor:

Na:

Het is dus hard werken, maar het resultaat mag er zijn. Wát een fitte vijftiger!

Bron: E! News Beeld: ANP/Getty

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in