Er zijn een aantal voedingsmiddelen die eigenschappen hebben die je  huid helpen te beschermen tegen de effecten van schadelijke UV-straling. Natuurlijk is het niet zo dat dit eten zonnebrandcrèmes vervangt, maar alle kleine beetjes extra bescherming zijn welkom!

1. Kersen

Door een hoog gehalte aan melatonine en antioxidanten helpt deze kleine (en lekkere!) fruitsoort de schade van UV-straling voorkomen én herstellen.

More content below the advertising

2. Paddenstoelen

Selenium is in ruime mate aanwezig in paddenstoelen. Deze stof heeft het lichaam nodig om antioxidanten aan te maken en die zijn weer nodig om de huid van zonneschade door vrije radicalen te herstellen.

3. Granaatappel

Voeg een handje granaatappelpitten toe aan een kan met water voor een lekker verfrissend drankje tijdens het zonnen en je helpt je huid een beetje meer bestand zijn tegen schadelijke UV-stralen.

4. Vette vis

Vis bevat veel goede omega-3-vetzuren, selenium en proteïnen die allemaal noodzakelijk zijn om de huid te helpen herstellen van zonneschade. Makreel bijvoorbeeld, maar ook zalm en sardientjes. En laten die nou ook net superlekker zijn op een zomerse barbecue!

5. Groene groenten

Broccoli, andijvie, spinazie en boerenkool zijn rijk aan luteïne; een stof die ook verwerkt wordt in ‘zonvoorbereidende’ supplementen. Deze stof helpt de huid te beschermen tegen zonneschade. 

6. Rode groenten

Tomaten, pepers, papaya en wortelen bevatten lycopeen, een krachtige antioxidant die vrije radicalen onschadelijk maakt. 

7. Donkere chocolade

Nog een win-win. Chocolade, en vooral de heel pure variant, is rijk aan flavonoïden die UV-schade door zonlicht tegen helpt houden. Maar het is natuurlijk niet heel handig om een reep mee naar het strand te nemen. Eet daarom voordat je gaat zonnen een stukje chocolade. 

Zoals gezegd, goed smeren met een goede SPF zonnebrand is enorm belangrijk, maar deze voeding helpt je toch een beetje beter bestand zijn.

Beeld: iStock. Bron: Libelle.nl

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

Veel mensen zijn (of gaan) nog op wintersport. Heerlijk die kou in combinatie met zon. Je huid houdt er alleen niet zo van. Door de weersinvloeden wordt je gezicht vaak droog. 

Gelukkig zijn er tips om je droge huid te wapenen tegen winterse ongemakken.

More content below the advertising

Olie

Jorrit Ghijsels, opleidingsmanager bij Estée Lauder, deelt ze graag met ons. Geen huid is hetzelfde. Daarom is het belangrijk de juiste verzorgingsproducten te kiezen. Een droge huid heeft vet nodig, kies daarom voor producten met rijke crème- of olieachtige texturen. Maar gebruik geen olie, want daar wordt je huid juist droger van.

Water

Verder helpt hydrateren heel erg. Het klinkt simpel, maar veel water drinken doet wonderen voor een droge huid. Probeer elke dag minimaal 1,5 liter water te drinken.

Cleanser

Kies ook de juiste cleanser, juist in de winter. Je huid kan trekkerig aanvoelen, vooral een cleanser die behoorlijk schuimt of veel zeep bevat laat de huid uitdrogen. Gebruik er daarom eentje op basis van olie. Vermijd verder producten op basis van alcohol, dit haal namelijk het vocht uit de huid. Vermijd dit daarom zoveel mogelijk. 

Bron: Feeling Beeld: iStock

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

 

 

 

Toen deze actrice vijftig werd vielen de monden al open. Halle Berry wat zie je er nog geweldig uit. Nu twee jaar later is ze nog steeds niets veranderd. Heeft de tijd soms stilgestaan?

De moeder van twee is een echte powervrouw, want het grootste gedeelte van de tijd zorgt zij (naast haar drukke werk) voor haar twee kinderen. 

More content below the advertising

Goed doel

Daarnaast zet Halle zich in voor een goed doel (de actrice is vroeger naar eigen zeggen misbruikt door haar manager) voor vrouwen die seksueel misbruikt worden. Iets waar ze zich hard voor maakt. 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Be your own Valentine, ladies. ♥️

Een bericht gedeeld door Halle Berry (@halleberry) op

Fitness

Om in shape te blijven zorgt de actrice voor genoeg beweging. Elke vrijdag deelt ze via social media haar work-out. Ze legt uitgebreid uit hoe je de oefening moet uitvoeren, maar vertelt er ook bij wat je er precies mee traint en waarom de oefening belangrijk is om te doen. 

Chocola en taart

Ze doet aan yoga en is drie keer per week met een personal trainer in de sportschool te vinden. Daarnaast houdt ze van gezond eten, maar heus niet elke dag. Ze eet graag taart op z'n tijd of een goed stuk chocolade.

Bijna altijd gezond

Maar goed en gezond eten is voor Halle heel belangrijk. De reden: ze heeft bijna haar hele leven diabetes type 2, waardoor ze altijd goed over haar voeding moeten nadenken. Ze volgt daarom een ketogeen dieet, dat bestaat uit een minimale koolhydraat- en eiwitinname en een verhoogde vetinname.

Bron: GvA/People Bron: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in