Vorige keer kreeg je tips om je voedingspatroon aan te passen om zo dat buikvet een beetje te beteugelen. Ben je er al een beetje aan gewend? Dan is dit de opdracht voor week 2: met deze paar simpele oefeningen heb je heel snel strakkere, billen, benen, buik en armen.

Maar om nu meteen naar de sportschool te rennen… Veel vrouwen blijven ertegen opzien: ze hebben drempelvrees. Terwijl dat echt niet nodig is, vindt sportschooleigenaar Kenneth Leeuwin.

‘Mensen zijn vaak bang om alleen spierbundels aan te treffen, maar dat is niet zo. Kies een sportschool die bij je past, waar je persoonlijke aandacht krijgt, en ga daar gewoon eens sfeer proeven. Kijk waar je je thuis voelt.’

En vind je de ideale school, begin dan niet meteen te zwaar te trainen. ‘Dat is, als je ouder wordt, te belastend voor je pezen en gewrichten. Je kunt beter een oefening vaker herhalen met lichtere gewichten. Ook dan zie je resultaat.’ 

Circuit work-out

Deze work-out van een kwartier, ontwikkeld door trainer Kenneth Leeuwin, kun je prima thuis doen. Doe de oefeningen achter elkaar met een korte rustpauze van vijftien seconden tussendoor.

Train je armen

1. Werk aan je biceps met gewichtjes van een à twee kilo en maak bicep curls.

Houd in beide handen een gewicht, je armen zijn gestrekt naar beneden, ellenbogen tegen je zij. Breng de gewichten naar je borst en je breng ze weer omlaag. Doe dit zo vaak mogelijk in één minuut.

Let op dat je geen korte beweging maakt: breng je (onder)armen helemaal omlaag en weer omhoog zonder je ellenbogen van positie te veranderen.

2. Effectief tegen de gevreesde ‘kipfilets’: tricep extension.

Hef de gewichtjes boven je hoofd met gestrekte armen en laat beide handen met de gewichtjes naar achteren zakken. Daarna strek je ze weer boven je hoofd. Doe dit ook in één minuut zo vaak mogelijk.

Train je benen

1. Houd je gewichtjes tegen je borst aan en ga een minuut lang squatten. Zak door je knieën alsof je op een stoel gaat zitten, houd daarbij je rug recht en je knieën boven je enkels. Je traint zo ook meteen de kuiten, hamstrings, bilspieren én flexibiliteit.

2. Hierna doe je een minuut lang zoveel mogelijk lunges: uitvalpassen naar voren. Let op dat daarbij de knie altijd boven de enkel staat. Wissel na een halve minuut van been.

Train je billen

De beste bilspieroefening? Ga zitten op handen en knieën en lift je been opzij. Herhaal zo vaak mogelijk en wissel na een halve minuut van been. Ontzettend effectief.

Train je buik

Doe sit-ups op een matje en maak de beweging lang: begin rechtop zittend en rol je lichaam helemaal af naar de mat. Beweeg gecontroleerd, zodat je spanning op de buikspieren blijft houden. Houd dit anderhalve minuut vol.

Tot slot

'Planken' voor het trainen van de rechte buikspieren, dwarse buikspier en de diepere rugspieren. Ga op je buik liggen, zet je ellenbogen onder je schouders en druk je tenen in de mat.

Duw, steunend op je onderarmen, je bovenlichaam omhoog en lift je benen van de grond. Werk ernaartoe dat je dat één minuut kunt. Te zwaar? Pauzeer dan heel even op je knieën.

Kom een minuut op adem en doe dit hele circuit nog een keer.

Wil je de dieettips van vorige week nog even lezen? Klik hier.

Beeld: Getty Images

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in.

 

Wie wil er nu niet elke dag stralend voor de dag komen? Oftewel die perfecte glow op je gezicht. We zitten nog maar aan het begin van het jaar 2019, maar er wordt al gesproken over dé trend van het jaar: de yoga-skin.

Dat is een bepaalde techniek die je huid een mooie, gezonde gloed geeft.

Helemaal echt

Make-upartieste van de sterren Sara Hill (onder meer Grace Jones en model Rosie Huntington-Whiteley) legt uit wat de yoga-skin precies inhoudt. “Yoga-huid is een look die echt aanvoelt."

Puur natuur

Eerdere trends draaiden vooral rond het creëren van een perfecte, vlekkeloze huidskleur. Sara: "Dat ziet er al snel niet meer natuurlijk uit. Een yoga-huid gaat daarentegen over het creëren van een heerlijke, frisse en sappige huid die er heel natuurlijk uitziet. Maar dan wel met dat tikkeltje extra. Stralend van gezondheid, zeg maar.”

Stappenplan

Sara legt uit hoe je het beste die yoga-huid krijgt. Breng allereerst je normale skincare aan op je gezicht, en geef deze op z’n minst vijf minuten om volledig in de huid te dringen. Breng daarna de primer aan. Maak vervolgens een mengeling van je eigen favoriete producten. 

Gebruik van de volgende verhoudingen:  60 à 70 procent foundation, 15 procent gezichtsolie, 10 procent vloeibare highlighter en optioneel 5 procent glow drops. Breng de mix vervolgens aan en duw het zachtjes in de huid. Et voilà: een stralende huid.

Bron: Het Laatste Nieuws  Beeld: iStock

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

Penélope Cruz is het kersverse gezicht van het Franse modehuis Chanel. Niet zo gek ook, want de 44-jarige Oscar-winnares heeft een betoverende schoonheid.

Kwestie van goede (Spaanse) genen uiteraard, maar de actrice heeft ook zo haar foefjes om fris en fruitig voor de dag te komen.

Een getal

Overigens wil de actrice nooit vragen beantwoorden over ouder worden. Niet omdat ze er bang voor is, maar gewoon omdat ze het er niet vindt toe doen. Volgens haar is het maar een getal. Penélope: "Ik snap niet dat vrouwen anno nu nog steeds hier mee bezig zijn."

In shape

Uiteraard wil ze wel fit blijven. De moeder van twee ziet er geweldig uit. Wat ze doet? Penélope zweert bij bikramyoga. "Ik ben er verslaafd aan. Ik zweet anderhalf uur lang tijdens de les. Het heeft mijn lichaam echt veranderd. Ik heb meer energie dan ooit tevoren."

Heel veel water

Dat ze meer energie heeft komt niet alleen door de yoga, maar daar zorgt de voeding ook voor een groot gedeelte voor. Ze eet ze geen gluten, maar wel heel veel eiwitten. Verder groenten, fruit en liters water.

Geen wijn

Alcohol, melk en suiker zijn volgens haar grote boosdoeners. Deze producten komen er daarom niet in. "Zeker nu ik kinderen heb probeer ik zo gezond mogelijk te leven. Ik drink geen alcohol en ik ben al jaren geleden gestopt met roken"

Bron: Hello Magazine Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in