Niets terugdeinzen voor het badpak of de bikini. Nouveau heeft de slimste stappen verzameld om in zes weken zomerfit voor de dag te komen. De eerste week richten we ons op dat vermaledijde buikvet dat zich om je heeft middel verzamelt.

Naar, maar waar: een overgangsbuikje kunnen we simpelweg krijgen zonder meer te gaan eten. Dat is weliswaar frustrerend, maar we hoeven het niet zonder meer te accepteren.

Voedings- en afvalcoach Jasper Alblas: ‘”Ik kom niet meer van mijn buikje af” is zeker iets wat ik vaak hoor. Je hormoonhuishouding verandert in de overgang en als gevolg daarvan is afvallen moeilijker. Dat zit echt niet tussen de oren.

Die wetenschap geeft een hoop vrouwen rust, maar het is nog steeds vervelend.

Van je overgangsbuik afkomen kán wel, maar geef niet op als je na tweeënhalve week nog geen resultaat ziet. En wees realistisch: als je vijfenvijftig bent en het lichaam van een twintigjarige wilt, gaat dat niet lukken.’

Pas je dieet aan

Maar je kunt heel dicht bij je ideaalbeeld in de buurt komen, benadrukt Alblas: ‘Het allerbelangrijkste als je wilt afvallen, is dat je onbewerkte producten eet. Kies vooral eten uit de natuur, veel groente, vis, noten, zaden, pitten. En zorg ervoor dat ze koolhydraatarm zijn.

Dat betekent: geen brood, geen pasta, geen rijst. Dan gaat afvallen het hardst.

Lees ook: Afvallen in de overgang, met deze tips lukt het wel

Daarnaast is het belangrijk om aan krachttraining te doen. Niet zozeer hardlopen, maar echt je spieren sterker maken. Door aan krachttraining te doen, komen je hormonen beter in balans en werkt je vetverbranding optimaal.

Juist na je veertigste is het goed om dat te doen; krachttraining gaat namelijk ook het verouderingsproces tegen. Je wordt simpelweg minder snel oud.’

Met deze 3 oefeningen kom je al een heel eind

Beeld: Getty Images

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

Jane Fonda en Helen Mirren zijn aardig op leeftijd, maar de dames zien er nog steeds bijzonder goed uit. Voor Jane lijkt het wel alsof de tijd heeft stilgestaan. 

Niet zo gek dat beide dames vorig jaar gestrikt zijn als ambassadeurs van L’Oréal.

Less is more

Wat zijn eigenlijk hun beautytips? Beide vrouwen geven hetzelfde advies: less is more. Jane: 'Gebruik niet te veel make-up. Waar ik wel bij zweer en altijd gebruik is concealer onder mijn oog. Dat oogt altijd fris.

Tachtig jaar

En nog een tip: gebruik geen glans voor je gezicht, want een wat oudere huid moet volgens de actrice niet glimmen. "Ik ben tachtig jaar oud en durf te zeggen dat ik er nog best goed uitzie, dat geeft vrouwen hoop. Mijn advies: zorg dat je lekker in je vel zit, beweeg veel en wees gelukkig. Zit het goed van binnen, dan straal je dat ook uit."

Gezond haar

Jane werd tijdens de uitreiking van de Emmy's gefotografeerd met veel langer haar. Meteen werd gezegd dat ze er jonger uitzag. Maar ze blijft toch liever bij haar eigen wat kortere haar. "Het is leuk om af en toe gek te doen met je haar. Maar het is vooral belangrijk dat je het goed verzorgt. Gezond haar doet jonger lijken.

Mascara

Helen doet graag haar eigen make-up en zegt dat voor iedere vrouw mascara haar beste vriend moet zijn. "Ik gebruik niet al te veel make-up, maar vind het wel heerlijk om lang voor de spiegel te zitten. Mijn tip: bekijk jezelf van een afstand. Soms kun je nogal te gefocust zijn op een bepaald detail. 

Foundation

Helen zweert verder bij een goede foundation. "Make-up hoeft niet duur te zijn. En je voelt je er meteen beter door. Investeer alleen wel in een goede foundation." Onlangs sprak de Britse actrice op de bank bij Ellen DeGeneres over ouder worden. Het leverde een hilarisch gesprek op. Bekijk de video hieronder.

Bron: Hello Magazine Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

Michelle Obama: deze krachtig en ook prachtige vrouw is dan wel geen first lady meer, maar ze is voor veel vrouwen nog steeds een voorbeeld van een echte powervrouw. Haar onthullende autobiografie ligt nu in de schappen.

Reden voor Oprah om haar aan de tand te voelen en voor ons om eens uit te zoeken wat de vrouw van Barack Obama eraan doet om zo prachtig en krachtig te blijven.

Fris en fruitig

Michelle is altijd on the road, ook nu ze geen first lady meer is. Al dat reizen doet geen goed aan je looks, maar daar is bij Michelle Obama niks van te zien. Goede genen heeft ze sowieso, maar ze heeft vast wat foefjes om er zo fris en fruitig uit te zien.

Krachttraining

De voormalig first lady is allereerst ontzettend sportief. Ze is qua sporten bijna overal goed in, behalve zwemmen zo vertelde ze onlangs in een interview met het Amerikaanse blad People.

Planken in de ochtend

Wat ze veel doet: bootcamps, krachttraining in de sportschool, intervaltrainingen, planken (zie foto hieronder), yoga en pilates. Grappig weetje: ze traint vaak om 05.00 uur 's ochtends. 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

When I was at the White House, I often hosted bootcamp weekends for my close girlfriends. It didn’t matter that we were all at varying fitness levels. Our bootcamp weekends were a reminder that if we want to keep taking care of others, we need to take care of ourselves first. And even though I’m no longer at the White House, I've continued this tradition and wanted to share some photos. My girlfriends have been there for me through all kinds of life transitions over the years – including a pretty big one recently! – and we’ve done our best to stay healthy together. Whether it’s a bootcamp or a walk around the neighborhood, I hope you and your crew can find some time this summer to be healthy together.

Een bericht gedeeld door Michelle Obama (@michelleobama) op

Groenten en vis

Ook let ze goed op haar voeding. Maar, zo zegt ze, telt ze nooit het aantal calorieën. Ze eet vijf keer per dag. Havermout al ontbijt, als snack appels met wat honing of een eiwitshake, dan een lunch bestaande uit vis en gegrilde groenten of zoete aardappels erbij en haar avondeten (ze eet altijd om 18.30 uur) bestaat uit vlees, groenten en een salade.

Bron: The Daily Beast Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in