Twee jaar geleden opende Cosmétique Active, bekend van merken als Vichy en

More content below the advertising
dermacenter

La Roche-Posay, de eerste dermocosmetica pop-up store zijn deuren in de Kalverstraat in Amsterdam. Deze pop-up store is ontwikkeld als inspiratiebron voor zowel de consument als de apotheker voor de ultieme beauty & health bestemming. Nu openen zij met deze visie hun derde dermacenter op donderdag 6 oktober aanstaande haar deuren op Amsterdam Centraal Station.

De pop-up store was het vertrekpunt voor de verdere ontwikkeling van het Dermacenter zoals wij dat vandaag de dag kennen. Het is dé plek waar de consument een goed en een weloverwogen advies krijgt over de juiste huidverzorging of een oplossing voor een haarprobleem. Een duidelijke medische achtergrond en aanwezige expertise die met deskundig advies u kan helpen, precies zoals u het gewend bent in een apotheek, maar dan met de rijke ervaring van een cosmeticaboetiek. U kunt uitgebreid de effectieve producten en verschillende heerlijke texturen in de testerbar uitproberen. In een oogopslag kan de consument het gewenste product vinden. Of dat nu een specifiek leeftijdsgericht product is of een product voor een bepaald huidprobleem.

dermacenter

Samen met de apotheek wil Cosmétique Active ervoor zorgen dat de apotheek klaar is voor de toekomst zodat gehoor gegeven wordt aan de wensen van de cliënten van de apotheek van vandaag, en rekening gehouden wordt met de verwachtingen van cliënten van de apotheek van morgen.

Op donderdag 6 oktober 2016 wordt Amsterdam Central Doctor&Pharmacy gelegen aan de noordwestzijde van de IJ-hal op Amsterdam Central Station officieel geopend. Het is een moderne combinatie van een apotheek, drogisterij en dokterspraktijk geworden, met ruime openingstijden en een 24-uur toegankelijke uitgifteautomaat, genaamd Dr. Robot. Met de opening van Amsterdam Central Doctor&Pharmacy telt Nederland 3 Dermacenters, namelijk in Amstelveen, Venlo en Amsterdam.

Nail art is al een tijdje een hit, maar roep bij ons associaties op met schreeuwerige kleuren en designs. Maar niets is minder waar, volgens Nail artist Jessica Scholten. Zij signaleert de half-moon als stijlvolle trend van het moment.

Jessica Scholten, de bekendste Nederlandse nail artist van dit moment, wordt regelmatig door modehuizen als Gucci, Kenzo en Oscar de la Renta ingevlogen om hun modellen van de mooiste nagels te voorzien.

More content below the advertising

Half-moon manicure

Haar toptip: ‘Nail art is al een tijdje een hit, maar wordt vaak geassocieerd met heftige kleuren en uitbundige patronen. Terwijl dat helemaal niet hoeft.

Het is na je veertigste heel chic en classy om bijvoorbeeld een half-moon manicure te laten zetten, bijvoorbeeld met donker- en licht rood, of een nude-tint met een subtiel grafisch effect zoals enkel een stipje tegen de nagelriem of een verticaal streepje over je nagelbed.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Tamara Santos Lima (@tamarasantoslima) op

Dan zijn je nagels toch trendy, maar stijlvol.

Meer aandacht voor je nagelverzorging

Wat ik elke vrouw ook wil aanraden: besteed meer aandacht aan de nagelverzorging. Ik zie vaak dat mensen ze wel mooi laat lakken, maar de rest vergeet.

Lees ook: Perfecte nagels zonder uitgeschoten randjes? Zo doe je dat.

Breng echt elke dag een olie aan, dat heeft ook geen enkele invloed op je lak. Ik ben fan van het handige pennetje van OPI of hét cultproduct onder topmodellen, Dadi’Oil, een pure mix van avocado, jojoba en olijfolie.’ 

Nu in Nouveau

De half-moon manicure is één van dé 10 modetrends van het moment.

Van celpenetrerende peptiden tot de terugkeer van de korte pony en groenten als perfecte voeding voor je huis. 10 Beauty-experts delen nu in Nouveau hun trends en tips waar we heel gelukkig en knap van worden. 

Nu in de winkel!

Beeld: unsplash. Tekst: Anneloes Tas

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in

 

Beauty-experts zijn het er unaniem over eens: make-up is de nieuwe huidverzorging. Een typisch gevalletje van twee vliegen in één klap. Deze producten zijn de voorlopers van de trend.

Toen rond 1930 voor het eerst Technicolor-kleurenbeeld voor de filmindustrie werd geïntroduceerd – en de actrices uit het zwart-wit tijdperk ineens geconfronteerd werden met zichtbare poriën en een onregelmatige teint - haakte de Poolse visagist Max Factor daar slim op in door de, later zo befaamde, Color Harmony-poeders en Pancake-foundations te ontwikkelen.

More content below the advertising

Mobiele tijdperk met filters

Een soortgelijke ontwikkeling, geïnspireerd op nieuwe technologieën, zien we nu ook in het selfietijdperk: het (alles) vervagende filtereffect van onze mobiele telefoon wordt vertaald naar vernuftige finishes in huidmake-up, zoals primers, poeders en foundations.

Ideaal voor veertigers die nu eenmaal niet meer het huidbeeld van een twintiger hebben. Hoewel Nederlandse vrouwen, vergeleken met Franse of Italiaanse vrouwen, nog steeds geen grootverbruikers van huidmake-up blijken, is het echt eens tijd de nieuwe texturen een kans te geven.

Deze merken zijn de voorlopers

‘Make-up is the next skincare,’ aldus de beautyexperts. Zeker de rijkere anti-aging foundations van de luxere merken (Chanel, Sisley, Sensai, Shiseido, Clarins) zijn inmiddels zo compleet, dat je zelfs een dagcrème achterwege zou kunnen laten.

Dun laagje primer met filtereffect eronder – extra verhelderend, matterend, anti-roodheid of stralend makend – en je teint oogt in enkele minuten een stuk frisser en rustiger, zo niet enkele jaren jonger.

Tip: de beste filterprimers om een veertigplus-huid op te frissen, vind je onder andere bij Charlotte Tilbury, Shiseido, YSL Beauté, BECCA, Benefit en Urban Decay.

Beeld: iStock

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in