Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

HET HAAR VAN NEDERLAND

1 OP DE 10 NEDERLANDERS GAAT NOOIT NAAR DE KAPPER Op dinsdag 23 februari onthulde presentatrice Lauren Verster ‘Het Haar van Nederland’ in Hotel de Hallen in Amsterdam. Dit bijzondere kapsel staat symbool voor de resultaten van een landelijk onderzoek door de Koninklijke Algemene Nederlandse Kapp...

HET HAAR VAN NEDERLAND

1 OP DE 10 NEDERLANDERS GAAT NOOIT NAAR DE KAPPER

kapper

Op dinsdag 23 februari onthulde presentatrice Lauren Verster ‘Het Haar van Nederland’ in Hotel de Hallen in Amsterdam. Dit bijzondere kapsel staat symbool voor de resultaten van een landelijk onderzoek door de Koninklijke Algemene Nederlandse Kappersorganisatie (ANKO) ter ere van haar 125-jarig bestaan. Nederlanders werd onder andere gevraagd hoe vaak zij naar de kapper gaan, hoe lang ze hun haar stylen en wat een kapsel met ze doet.

Het onderzoek van de ANKO wijst uit dat 1 op de 10 Nederlanders nooit naar de kapper gaat. Maar de mensen die dat wel doen, gaan in hun leven gemiddeld 541 keer, waarbij ze in totaal zo’n 11.000 euro uitgeven. Daarnaast zijn Nederlanders gemiddeld 80 dagen van hun leven bezig hun kapsel in model te krijgen. Nederlanders besteden dus best veel aandacht aan hun haar. En dat is niet voor niets. Een goede coupe geeft het zelfvertrouwen een boost. Maar liefst 39 procent van de Nederlanders zegt zich zekerder te voelen met een goed kapsel. En bij vrouwen is dat zelfs 52 procent.

Meer diversiteit dan ooit

Nog nooit waren er in Nederland zoveel haarstijlen, -soorten en -kleuren. Er is een coupe voor iedere persoon en elk moment. ANKO-voorzitter Jan Franssen: “Al die diversiteit vraagt om veel kennis en kunde van professionele kappers. Zij moeten goed opgeleid zijn en altijd up-to-date blijven van de laatste mogelijkheden en trends. Bovendien moeten ze elke techniek tot in de puntjes beheersen, van wassen en knippen, tot kleuren en speciale treatments. Die professionaliteit kunnen consumenten van onze leden verwachten.”

Feestelijke onthulling van ‘Het Haar van Nederland’

kapper

De belangrijkste resultaten van het onderzoek zijn vertaald naar een symbolisch kapsel: ‘Het Haar van Nederland’. Franssen: “We willen heel Nederland het belang van de professionele kapper laten zien. Juist in deze tijd, waarin er steeds meer van kappers wordt gevraagd.” Lauren Verster onthulde het kapsel aan het publiek.

Over de ANKO

De Koninklijke Algemene Nederlandse Kappersorganisatie (ANKO) verenigt de professionele kappers van Nederland en komt op voor hun collectieve en individuele belangen.
www.anko.nl