Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

Nieuwe It Bags van twee fashion iconen

Zelfs de logo's zijn in elkaar opgegaan. Het Britse instituut wil wat hipper worden, het Zweedse fashion fenomeen wat salonfähiger. En wat krijg je dan? Jawel, een liefdesbaby in de vorm van mooie tassencollectie van Mulberry x Acne Studios. Het komt niet vaak voor dat twee concurrenten samenwerk...

Nieuwe It Bags van twee fashion iconen

Zelfs de logo's zijn in elkaar opgegaan.

Het Britse instituut wil wat hipper worden, het Zweedse fashion fenomeen wat salonfähiger. En wat krijg je dan?

Jawel, een liefdesbaby in de vorm van mooie tassencollectie van Mulberry x Acne Studios.

Het komt niet vaak voor dat twee concurrenten samenwerken aan een nieuwe collectie, maar Mulberry en Acne Studios zijn wel degelijk samen in zee gegaan voor een nieuwe lijn leerwaren waarin hun kenmerkende signaturen zijn verwerkt.

De samenwerking kwam tot stand dankzij de jarenlange vriendschap tussen Jonny Johansson (creative director Acne Studios) en Thierry Andretta (CEO Mulberry).

"Deze collectie is geïnspireerd op onze vriendschap en onze vrijheid om als merk te kunnen doen wat we willen," zegt Johansson. "Het is een goed gesprek met wederzijds respect en het verlangen om samen een prachtig product te maken."

Het resultaat is een 17-delige lijn met tassen en kleine leerwaren die het beste van beide labels blenden. Denk daarbij aan het Schotsgrain van Mulberry met de oversized metalen hardware van Acne. Of de origami-knoop van Acne's Musubi tas op de klassieker Bayswater van Mulberry.

Zelfs het logo is een amalgaan: de letters van Acne Studio vormen de bladeren in de Mulberry boom. Prijzen van Mulberry x Acne Studios: vanaf 100 euro.

Foto's © Acne Studios and Mulberry 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in