Dít is zijn visie op Herfst/ Winter 2020.

Een ontwerper moet wat, als shows er even niet inzitten vanwege een zekere pandemie. Nicolas Ghesquière, artistic director bij Louis Vuitton zat niet bij de pakken neer en deed de presentatie van zijn A/W 2020 gewoon helemaal zelf.

Article continues after the ad

Hij nodigde één voor één fotogenieke vrienden van het label (Dina Asher-Smith, Marina Foïs, Noémie Merlant, Stacy Martin, Léa Seydoux en Lous en de Yakuza) en familieleden uit als modellen…

… en regisseerde en fotografeerde de hele collectie zelf in zijn studio in Parijs…

…inclusief handtassen als de Capucines, de Twist, de Pont 9 en de Dauphine.

 "Het leek me interessant om mijn werk uit te breiden met fotografie en het hele traject tot het eindpunt te volgen," zegt Ghesquière.

"Iedereen in deze portrettengalerij staat erin om persoonlijke redenen en ik vond het leuk om nieuwe connecties te ontdekken bij mensen die ik al ken."

"Ik wilde ook eenheid brengen in de verschillende aspecten van het Huis, laten zien wat we doen en tijdloosheid toevoegen aan de creaties die zo verankerd zijn in het seizoen", vervolgt Nicolas.

"Fotograferen kwam voor mij voort uit een verlangen om het gevoel te laten zien wat we hier delen als we aan een collectie werken."

Opvallende rode draad in de hele collectie is het jacquardmotief waarin het jaartal 1858 (waarin Louis Vuitton werd opgericht) is verweven met de monogrambloem van het label. 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in