Minder verspilling en alles op maat, it's a brand new fashion world. 

Nu Fashion Week aanhouden aan beperkingen gebonden is, worden digitale presentaties steeds belangrijker voor labels om hun kleren aan te prijzen. Koplopers in deze vorm van een modeshow zijn Catty Taylor en Leanne Elliott Young, die met het Institure of Digital Fashion buitengewoon fraai de echte wereld versmelten met de virtuele.

Article continues after the ad

"De mode-industrie is een stagnerend fenomeen," zegt Taylor. "Vier keer per jaar een Fashion Week, dat is een versleten format. Als je gebruik maakt van virtual reality, is dat beter voor het milieu omdat er niet gereisd hoeft te worden. En met 3D ontwerpen kun je alles online shoppen, met jezelf in de outfit. Het scheelt miskopen en terugsturen, en verspilling."

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door CATTYTAY (@cattytay) op

Voordeel is bovendien dat kleding in elke maat kan worden getoond.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door CATTYTAY (@cattytay) op

Er ontstaat zo een realistisch beeld van vraag en aanbod: je kunt zien wat je goed staat en bestelt het in je maat, daarna gaat het pas in productie. Als er geen massaproductie meer hoeft te worden geleverd, zou er ruimte zijn om dat soort bestellingen binnen een paar dagen bij de koper te hebben. Lijkt het je wat? 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in