De Baguette bag van Fendi was dé hit in de jaren negentig. Het kekke accessoire is weer helemaal terug en bewandelde de catwalk met een speciaal toegevoegde waarde: een geur. 

En wel eentje in samenwerking met de beroemde parfumeur Francis Kurkdjia (die ook Le Male van Jean Paul Gaultier bedacht). 

Article continues after the ad

 

Snif snif

Je leest het goed, aan de tas zit een heerlijk geur. Eentje die ook een naam heeft: FendiFrenesia. De nieuw geur is niet zomaar bedacht, maar hij is geïnspireerd op de essentie van het Selleria-leer dat Fendi veel gebruikt in hun collecties (de geur bevat zoete noten, vanille en roos). 

"Ik wilde een naam met de dubbele F - het is mijn kleine eerbetoon aan Karl Lagerfeld", zo stelt Kurkdjian in een interview met W Magazine. De geur blijft overigens niet voor altijd aan de tas 'hangen'. Zo'n vier jaar zou je jouw baguette moeten ruiken. Er is overigens een baguette voor de man en een voor de vrouw. 

Beeld: ANP

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in