Je hebt nu álle tijd voor een inhaalslagje!

Eerlijk? Wij denken dat we nog wel even door moeten, qua beperkingen en social distancing assorti. Dat betekent dat je je nog alle tijd hebt voor een make-over.

Article continues after the ad

Volgens een studie die is gepubliceerd in het European Journal of Social Psychology duurt het 66 dagen voor een nieuwe gewoonte een automatisme is geworden. En hoe minder prikkels en afleiding, hoe makkelijker het gaat, dus elke lockdowndag is in dit geval meegenomen 😉

Dus, hoe kom je frisser en fruitiger uit deze onvrijwillige winterslaap? We verzamelden de beste tips.

  • Aangezien je nu toch amper onder de mensen komt, is dit het moment voor een peeling of doe-het-zelf microbrasie. Zelfde categorie en minder ingrijpend: huidtoners als de Foreo: na een paar weken trouw gebruik zie je echt verschil.
  • 's Nachts haal je het meest uit de werkzame stoffen in huidverzorgingsproducten. Wen jezelf een voor-het-naar-bed-gaan ritueel aan: dubbele reiniging, serum en nachtcrème. De laatste twee met retinol, graag, dat doet wonderen voor je huid in deze levensfase. Neem ook je decolleté even mee; leuk voor als je straks in een zonnejurk loopt. Tien dagen trouw gebruiken, dan kun je al aardig zien wat het voor je uitstraling doet. Daarna wíl je het volhouden.  
  • Als je toch bezig bent: Revitalash wimper conditioner heeft een paar weken nodig om effect te hebben, maar gezien de populariteit doet het echt wat.
  • Handen invetten, katoenen handschoenen aan en zo gaan slapen – je weet niet wat je de volgende ochtend ziet aan volume en gladheid.
  • Drink geen alcohol. Er is geen enkele reden dat Dry January niet Fabulous February zou kunnen worden. Alcohol dehydrateert en draagt werkelijk niets positiefs aan op het gebied van anti-age.
  • Probeer een paar kilo af te vallen: instant energiekere uitstraling.  
  • Stop met je wenkbrauwen epileren. Volle wenkbrauwen zijn hot en staan jeugdig. Laat ze de komende weken uitgroeien en pluk dan storende haartjes rond de natuurlijke vorm weg.
  • Lekker slapen, bij voorkeur in je eigen bioritme. Als je een avondmens bent, is het ideaal om wat later te beginnen en 's avonds te werken, als dat kan. Voldoende slaap is goed voor alles: weerstand, stresstolerantie, de werking van je organen, je huid: álles.
  • Een likje zelfbruiner door je bodylotion en je hebt meteen meer glow en lijkt slanker en gezonder.
  • Wissel je poederblush in voor een creamblush. Poeder blijft op de huid liggen en kan rimpeltjes accentueren, een creamy blush smelt op de huid en geeft die meteen een gezonde glow.
  • Ouder wordende haar wordt doffer, droger en dunner omdat de haarzakjes minder power hebben. Daar is op zich niet veel aan te doen, afgezien van zorgen voor voldoende proteïne op het menu. Een hoofdhuidmassage voor betere doorbloeding kan ook geen kwaad. Het haar zelf kan wel worden opgepept met bijvoorbeeld om de dag een voedend masker of gaan slapen met een vliesmasker. Bij het uitspoelen afsluiten met koud water om de haarschubben te sluiten en de conditioner als het ware in het haar te houden; het gaat er bovendien meer van glanzen. Na een week zou je verschil moeten zien.
  • Een goede coupe kan het effect van een instant facelift hebben. Online zijn veel apps te vinden waarin je een foto kun uploaden en andere kapsels kunt proberen. Experimenteer naar hartenlust, als de kapper weer open mag, weet je precies welke nieuwe coupe je geweldig zal staan. Vuistregel van topkapper Gabriele Cipriani: "Tot je 25ste kom je overal mee weg: lang, kort, knalrood – wat je maar wilt. Tussen 25 en 55 kun je het beste je haar zo natuurlijk mogelijk houden, anders zie je er al snel ouder uit dan je bent. En boven de 55 heeft het een opfrisser nodig: een kortere coupe, een lichtere kleur. Dat laatste is ook makkelijker als je grijs wordt."

Foto (c) Getty Images 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in