Oók voor de momenten dat je je niet Lady Gaga voelt.

Nu door de pandemie zelfs schathemelrijke mensen minder couture kopen omdat ze er nergens in kunnen shinen, zetten luxe labels maar al te graag iets extra in de markt om hun omzet te verhogen.

Article continues after the ad

In het geval van Dior, Hermès en Louboutin betrof dat eerder al eigen make-up collecties en daar sluit Valentino zich nu bij aan. In augustus moet er een speciale collectie cosmetica verkrijgbaar zijn.

Creative director Pierpaolo Piccioli omschrijft die als 'couture voor het gezicht', waarbij wij onmiddellijk denken aan de fabuleuze creaties van make-up artist Pat McGrath die helemaal in het straatje passen van Valentino-ambassadeur Lady Gaga.

Het label is er al een tijdje mee bezig, deze look is uit de catwalkshow van S/S 2019...

...en deze is van vorig jaar: misschien meer sieraden voor je gezicht dan couture?

Piccioli verzekert echter dat de collectie ook geschikt is voor mensen die 's morgens geen tijd hebben om zeventien veren op hun wimpers te lijmen: "Het wordt een lijn met veel gekleurde cosmetica, waaronder lipstick en foundation in diverse kleuren." Afgaande op de eerste beelden kun je diepe pigmenten en veel producten met glans verwachten, en een spectaculaire gouden mascara.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in