Het draait allemaal om de ogen, met dank aan het mondkapje.

Het fijne van online shoppen is dat het een vrij duidelijk beeld geeft van producten die zo in de smaak vallen, dat ze keer op keer worden gekocht. Afgaand op bestselling lijstjes, reviews en hashtags op Instagram zijn dit de beauty bestsellers van dit jaar.

Article continues after the ad

Het wenkbrauwpotlood

Van Anastasia Beverly Hills' Brow Whiz worden 12.960 potloden per dag verkocht. Ideaal voor het invullen van wat dunnere wenkbrauwen. Het is een mechanisch potlood dat nooit hoeft te worden geslepen en met het borsteltje vervaag je de streepjes mooi. Verkrijgbaar in 12 kleuren, € 29.

Minder bekend, maar ook fabulous is de Brow Definer (€ 29) van hetzelfde merk, met een bredere punt waarmee je snel kleur kunt aanbrengt, maar ook fijne streepjes kunt zetten.  

Het wimperserum

Zowel Kim Kardashian als Meghan Markle lopen weg met RevitaLash Advanced Eyelash Conditioner en er wordt elke twee minuten een exemplaar van verkocht – het is sinds het in 2007 uitkwam een bestseller. Zoals Meghan in haar jaren als actrice zei: "Ik gebruik RevitaLash op mijn wimpers en ik zweer dat ze zo lang zijn als ze kunnen zijn." Vanaf € 88, er is ook een wenkbrauwversie van. 

Het haarproduct

Nouveau's mode en beauty redacteur Anita tipte Olaplex al voor haar krullen en ook de andere 'hair perfectors' van dit merk zijn dit jaar niet aan te slepen. Zou het iets te maken hebben met minder toegang tot de kapper hebben en toch met een Good Hair Day voor de Zoom willen zitten? De producten beloven 'extreem beschadigd, droog, en poreus haar te veranderen in zacht en glanzend haar.' Rond de € 32

Magnetische wimpers

Sinds de mondkapjesplicht, ligt op het gebied van make-up de nadruk vooral op de ogen. Mateloos populair dit jaar zijn dan ook magnetische kunstwimpers geworden. Je zet een lijn met magnetische gel of oogpotlood boven je wimperrand en brengt de nepwimpers erop aan. Het is even prutsen, maar wel minder gedoe dan met lijm. Vanaf 13 euro en volgens ervaringsdeskundigen zijn de duurste niet per se de beste.  

De outsiders

Opmerkelijk is dat dit jaar twee huidverzorgingsmerken doorbraken waarvan voorheen alleen de liefhebbers van niche producten hadden gehoord. Bij luxe shoppingsite Net-a-porter was de Rich Cream van Augustinus Bader (€ 138) niet aan te slepen: zeer helend en herstellend, op basis van stamcellen. 

De andere ontdekking op het gebied van huidverzorging is Dr. Barbara Sturm en dan vooral haar Hyaluronic Serum (vanaf € 94) en de gezichtscrème (vanaf € 149), ook al voor @home topverzorging, 

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in