En het is letterlijk 'heel gewoon'.

Sinds het in 2016 op de markt kwam, is The Ordinary een gamechanger gebleken. Dierproefvrij, transparant, hoogwaardige ingrediënten, wetenschappelijke achtergrond en ronkende reviews van gebruikers. Vooral de Hyaluronic Acid 2% + B5 en Niacinamide 10% + Zinc 1% hebben inmiddels cultstatus.

Article continues after the ad

'Kwaliteit kan niet langer worden gedefinieerd door een hoge prijs'

Opvallend is dat het heel betaalbare producten zijn: 6,50 voor het eerder genoemde Niacinamide serum. Het duurste product dat we hebben kunnen vinden kost 28 euro. Geen beroemde woordvoerders, geen luxe verpakkingen, geen marketingmachine - het verkoopt zichzelf. "Kwaliteit kan niet langer worden gedefinieerd door een hoge prijs," zegt CEO Nicola Kilner. "En kwaliteit hoeft geen honderden euro's te kosten. Dit label draait om integriteit, ik denk dat het goed aansluit bij de huidige tijdgeest."

Afgaand op het feit dat het momenteel het populairste beautymerk ter wereld is, klopt dat. Er worden jaarlijks online 37 miljoen zoekopdrachten op losgelaten, dat is 4,5 keer zoveel als naar de nummer twee, Neutrogena. The Ordinary wordt in Nederland verkocht bij Douglas en de Bijenkorf.

Elke week het laatste nieuws ontvangen in je mailbox? Het beste van Nouveau.nl, Máxima en cultuur voor leuke vrouwen met stijl. Schrijf je in