'Travelling in Style'-campagne voor én achter de paspoortcontrole  

Schiphol
Schiphol

Eigenlijk begint de reis al op het moment dat u de luchthaven binnenstapt. En dat geldt de hele maand september extra voor Schiphol. Onze nationale luchthaven gaat in het kader van het 100-jarig bestaan haar reizigers dit najaar een nostalgisch reisgevoel meegeven: 'Travelling in Style'.

"Vliegen was vroeger een bijzondere gebeurtenis en wie op reis ging, maakte daar echt een uitje van. Het was stijlvol genieten onderweg én in de luchthaven", legt Britta Sluis, manager marketing consumers van Schiphol, uit. "Reizen was in die tijd vooral iets voor de happy few en dat zie je aan de prachtige foto's uit die tijd: mensen voor wie reizen echt nog een bijzonder uitje was. Dat nostalgische gevoel willen we deze maand met 'Travelling in Style' terugbrengen in het winkelgebied voor én achter de paspoortcontrole. De reis terug in de tijd begint al bij de parking waar piccolo's en klassieke bussen de passagiers rondbrengen."

Bijzondere fotomontages

Centraal in de campagne staan een aantal prachtige fotomontages van

Schiphol
Schiphol

topfotograaf Martin Dijkstra. Het zijn afbeeldingen van reizigers op Schiphol die lijken te zijn gemaakt in de jaren '50. Toch zijn het gloednieuwe foto's met hier en daar ook moderne attributen zoals de bekende See Buy Fly tas. Sluis: "Met deze campagne willen we onze bezoekers activeren om weer net zo stijlvol te reizen als vroeger. Het gemak van nu, in de jetset-sfeer van toen."

Opvallende metamorfose

Diverse etalages, zowel in het vrij toegankelijke Schiphol Plaza als die achter de paspoortcontrole, hebben een opvallende metamorfose gekregen om Travelling in Style onder de aandacht te brengen. Meest opvallend zijn de metershoge afbeeldingen van de modellen uit de campagne, die samen met al even gigantische koffers, grote cadeauverpakkingen en enorme producten op diverse plekken te vinden zijn.

Speciale aanbiedingen

Sluis: "En natuurlijk hopen we dat deze campagne de passagiers ook extra zal motiveren om onze winkels en horecagelegenheden te bezoeken. Mensen die daar meer dan 25 euro uitgeven krijgen van ons, zo lang de voorraad strekt, een nostalgische limited edition See Buy Fly Shopper Bag. En zowel in Plaza als achter de paspoortcontrole liggen Travelling in Style brochures met bijzondere aanbiedingen."

Dus, waar gaat de reis naartoe? Cannes of Zuid-Amerika bijvoorbeeld?

Schiphol
Schiphol