Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

Op weg in een klassieke SL: exclusieve klassiekertours voor Mercedes-Benz liefhebbers

Een vakantietrip door Zuid-Frankrijk in een SL ‘Pagode’, op ontdekkingsreis over bochtige kustwegen en in romantische dorpjes; het klinkt als de perfecte korte vakantie. Of wellicht gaat de voorkeur uit naar cruisen langs cipressenlanen in een SL uit de jaren ‘70, langs wijngaarden en olijfboomplantages, alvorens te genieten van de Toscaanse keuken. Mercedes-Benz biedt vanaf nu tochten aan om zelf te rijden in een klassieke Mercedes-Benz SL (W 113 en R 107), in samenwerking met de gespecialiseerde touroperator Nostalgic uit München. Het nieuwe ‘Classic Car Travel’ programma is het geesteskind van Daimler Business Innovation.

"Veel mensen dromen ervan hun vakantie door te brengen in de vorm van een roadtrip in een klassieke sportauto als de SL, maar worden tegengehouden door de aanschaf en het onderhoud van zo’n klassieke auto. Met ‘Classic Car Travel’ kan iedereen nu genieten van de ervaring van het rijden in een klassieker, langs enkele van Europa’s mooiste routes, zonder daadwerkelijk een klassieke auto te hoeven bezitten,” aldus projectmanager Thomas Eisenbarth van Daimler Business Innovation. Tien SL-modellen – variërend van de W 113 (1963 – 1971) tot de R 107 (1971 – 1989) – staan bij aanvang van het nieuwe reisprogramma gereed. Gedurende de trips wordt er van auto gewisseld, zodat gasten verschillende model- en motorvarianten kunnen ervaren.

Zorgvuldig gekozen routes en perfecte totaalservice

"Wij bieden al sinds 2003 klassiekertochten aan en zijn verheugd nu te kunnen samenwerken met Mercedes-Benz om de beleving van het rijden in een klassieke SL voor een groot liefhebberspubliek mogelijk te maken,” aldus Gert Pichler, een van de oprichters van Nostalgic GmbH. "We hebben zorgvuldig de routes uitgekozen die afwijken van de gebruikelijke wegen en die de deelnemers door prachtige omgevingen voeren. De accommodaties, restaurants en bezienswaardigheden bieden onze gasten de mogelijkheid de regio op authentieke wijze te ervaren.”
De perfecte totaalservice omvat een introductie van de auto, een routeboek met gedetailleerde routebeschrijving, accommodatie en ontbijt in vermaarde hotels, evenals een Engelstalige gids en een serviceteam in een back-up auto. De eerste tochten, voor kleine groepen tot 18 personen, vinden plaats in Frankrijk en Italië.
Elke roadtrip kost € 1.975 per persoon, bij een gedeelde tweepersoonskamer. In dit bedrag zijn inbegrepen: transfers naar het vliegveld en terug, een Mercedes-Benz SL klassieker om zelf in te rijden, een volledige verzekering voor bestuurder en passagier, brandstof, accommodatie en ontbijt in het hotel, entreegelden en begeleide bezoeken aan bezienswaardigheden, een gids en serviceteam, een routeboek en een welkomstgeschenk. Meer informatie is te vinden op: mercedes-benz.com/classiccartravel

Over Daimler Business Innovation

Business Innovation is het multifunctionele, internationale innovatielab van Daimler AG en heeft als doel de basisactiviteit van het produceren van auto’s te combineren met creatieve oplossingen en nieuwe zakelijke concepten. De ontwikkeling en start van uiteenlopende projecten gedurende de afgelopen jaren hebben geleid tot succesvolle zakelijke concepten, waaronder car2go en moovel. Het hoofdkantoor is gevestigd in Stuttgart. Business Innovation heeft teams over de hele wereld.

Informatie: www.nostalgic.de