Voor leuke 40+ vrouwen met stijl

De Bijenkorf brengt een ode aan alle vrouwen in 'A She Story'

De Bijenkorf brengt een ode aan alle vrouwen in haar campagne, die van 16 januari t/m 8 maart (Internationale Vrouwendag) is te zien. Fotograaf des Vaderlands Robin de Puy portretteerde vrouwen met ieder een eigen bijzonder verhaal. En als onderdeel van de campagne zoekt het luxe warenhuis ondern...

De Bijenkorf brengt een ode aan alle vrouwen in 'A She Story'

De Bijenkorf brengt een ode aan alle vrouwen in haar campagne, die van 16 januari t/m 8 maart (Internationale Vrouwendag) is te zien. Fotograaf des Vaderlands Robin de Puy portretteerde vrouwen met ieder een eigen bijzonder verhaal.

En als onderdeel van de campagne zoekt het luxe warenhuis ondernemende vrouwen, die ervan dromen hun product in deze winkel te verkopen. Tijdens ‘A She Story’ krijgen zij hiertoe de kans.

Inspirerende vrouwen
Marjolijn Meynen, directeur marketing en communicatie van de Bijenkorf: “De rol van de vrouw is groter dan ooit. Niet voor niets. Empathie, overzicht, compassie: vrouwelijke kwaliteiten beïnvloeden de wereld. Uit marktonderzoek weten wij dat vrouwen naar de Bijenkorf komen om zich te laten inspireren en wij worden door hen geïnspireerd. Bij de Bijenkorf zijn alle vrouwen bijzonder, daarom deze campagne.”

Internationale Vrouwendag
Robin de Puy fotografeerde voor deze campagne zowel bekende als onbekende Nederlandse vrouwen, jong en oud, in krachtig zwart/wit en de Bijenkorf tekende hun verhalen op. Deze ode is tot en met Internationale Vrouwendag te zien in de etalages, in de media, online en als expositie in de Bijenkorf filialen.

Lees ook: Nouveau's modevlogger Anita laat ze zien, de mooiste pakken van dit voorjaar

'Uniek op hun eigen manier'
Fotograaf Robin de Puy: “Het was erg inspirerend om met zoveel verschillende vrouwen te werken. Ze zijn allemaal uniek op hun eigen manier, zoals de vastberadenheid van de jonge Elke van Achterberg als professioneel rolstoelschermster, de wijsheid van de 90-jarige mevrouw Link en het levensverhaal van ballerina Michaela DePrince. Naast het fotograferen van de campagnebeelden heb ik ook met cinematograaf Maarten van Rossem vier korte films gemaakt. Ik kijk ernaar uit deze te delen.”

De volgende vrouwen zijn onderdeel van de campagne:
Elke van Achterberg | Professioneel rolstoelschermster
Stephanie Afrifa | Cultureel ondernemer
Michaela DePrince | Ballerina bij het Nationale Ballet
Fidan Ekiz | Journaliste, documentairemaker
Ninke Gijzel | Inkoopdirecteur de Bijenkorf
Sophie Hilbrand | Programmamaker
Gerda Link | Kunstenares
Lucia Rijker | Coach, inspirator
Angélique Schmeinck | Meesterkok, entrepreneur
Hanna Verboom | Actrice, sociaal ondernemer
Leonie Woerdeman | Hoofd plastische chirurgie Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis

Meld je ook aan
Er zijn veel ondernemende vrouwen in Nederland die graag hun product bij de Bijenkorf zouden verkopen. Of het nu gaat om kunst, kleding of cadeau-artikelen, tot en met 25 januari kunnen zij zich hier aanmelden. Elk filiaal kiest zijn eigen winnares en haar product zal vanaf eind februari 2017 tijdelijk worden opgenomen in het assortiment. Het publiek krijgt de kans om te stemmen op een van de zeven regionale winnaressen; de meest aansprekende krijgt met haar product tijdelijk een landelijk podium op deBijenkorf.nl. Hoe geweldig is zo'n kans? Ga jij 'm grijpen? Succes!