Want waarom een campagne maken als je een film kan maken?

Halloween is afgelopen, waardoor heel de wereld al kerstkriebels krijgt. Etalages staan vol met nepkerstpoppen, lootjes worden getrokken en prachtige reclames worden uitgezonden. Burberry heeft de lat hoog gelegd in de reclamewereld door de drie minuut durende ‘trailer’ over het verhaal van Thomas Burberry (The Tale of Thomas Burberry) als reclame uit te brengen. Deze korte film vertelt het leven van zijn oprichter met wereldsterren Sienna Miller, Lily James, Domhnall Gleeson en Dominic West. Oscarwinnaar director Asif Kapadia en Oscar genomineerde scriptschrijver Matt Charman hebben ook meegewerkt aan de trailer.

Terug naar het begin

Deze kerst viert Burberry haar 160-jarige jubileum door het verhaal van Thomas Burberry te vertellen. Honderzestig jaar ging niet zonder slag of stoot: in 1998 werd Burberry bankrupt verklaard. Dit modemerk heeft zich weer omhoog gewerkt door zich te focussen op het begin van hun verhaal: het ontwikkelen van de gabardine en hun iconische trenchcoat. Nu is het modemerk frisser en ook Britser dan ooit tevoren.

Het verhaal

Pionier, uitvinder en innovator. De film over Thomas Burberry laat een korte blik door zijn buitengewone leven die zijn weg baant door de geschiedenis van de twintigste eeuw in al zijn hoogte- en dieptepunten. Zijn geest en visie is nog steeds de kern waar Burberry om draait.

De acteurs

Domhnall Gleeson, die in Star Wars: The Force Awakens heeft gespeelt, is Thomas Burberry zelf. Sienna Miller en het gezicht van Burberry Lily James spelen beide een geliefde. Miller is zijn eerste liefde en James is de moeder van Thomas zijn kinderen. Dominic West heet Ernest Schackleton die een ontdekkingsreiziger en beschermheer van Burberry is. Zijn expeditie naar de Zuidpool in 1914 vormt de centrale verhaallijn.

Deze trailer zou door kunnen gaan als een awardwaardige film, maar dat is het helaas niet. Hopelijk wordt er nog over nagedacht, want wij willen hem absoluut zien.