Een chique winkel met kwaliteit, voor een lekker prijsje.

Groente, fruit en goedkope supermarktproducten.

lidl
lidl

De Lidl heeft een sterk imago opgebouwd, máár er is nu meer. De supermarktketen heeft ook een kledingmerk, genaamd Esmara. Om extra aandacht te vestigen op het kledingmerk heeft Lidl een pop-up mode winkel geopend in een van de chicste winkelstraten van Hamburg.

Als u nu denkt aan een volgepakte winkel met oubollige kleding, heeft u het mis. Lidl nam een grote gok en vestigde de winkel aan de Neur Wall, een straat waar de meeste grote modezaken zoals Prada en Gucci gevestigd zijn. Prijzen variëren van 5,99 euro voor een sjaal en 49,99 euro voor een trui van kasjmier. Inkoopdirecteur Jan Bock laat aan het Duitse Handelsblatt weten dat de winst geen prioriteit heeft. Het is vooral bedoeld om aandacht en een breder publiek te trekken.

Consumenten hebben tien dagen de tijd om hun slag te slaan. En wie z’n kans gemist heeft, kan daarna terecht in alle Duitse filialen van Lidl. Vooralsnog zijn er geen plannen om een tijdelijke winkel in Nederland of België te openen.

Beeld: Facebook Lidl Deutschland