Antwerpse fotograaf Dirk Lambrechts heeft dit seizoen zijn handen in één geslagen met modemerk Claudia Sträter. Een fascinerende samenwerking blijkt: de kleurcontrasten doen het lijken alsof je naar een schilderij kijkt.

De creatieve samenwerking met Lamberts resulteerde in artistieke campagnebeelden die de essentie van het Nederlandse modelabel beet pakt. De egale achtergronden in bijzondere kleuren als mosterdgeel en nachtblauw maakt de sfeer krachtig en grafisch.

Ger-Jan de Gilde, Head of Design bij Claudia Sträter is zeker tevreden. Het concept van het modemerk vindt hij (en wij ook!) in één opslag duidelijk: verschillende modethema’s en kleedmomenten, doordachte mix and match, krachtige silhouetten en rijke stoffen. Doordat de gezichten van de modellen onherkenbaar zijn gemaakt, gaat alle aandacht naar de kleding. Ingetogen en uitbundig, verstilling en beweging.

Lambrechts is al meer dan twintig jaar een succesvol modefotograaf. De laatste jaren ging Lambrechts van editorial meer de artistieke kant op met zijn fotografie. “Net die evolutie in zijn fotografie zag ik als heel inspireren”, licht Ger-Jan de Gilde toe. Lambrechts kunstfotografie is onlangs verzameld in ‘Illuminated’; een fotoboek dat in gelimiteerde oplage te verkrijgen is in de betere boekhandel.

Bekijk de gehele collectie op: http://www.claudiastrater.com/

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren