De nieuwe lipsticks

‘‘Ik heb deze Rouge Dior-collectie gecreëerd om iedere vrouw

Rouge Dior
Rouge Dior

de keuzevrijheid te geven om met kleur uiting te geven aan haarpersoonlijkheid.’’

Aldus Peter Philips, Creative & Image Director bij Christian Dior Make-up

1953, de geboorte van een couture-icoon — Rouge Dior

Met zijn silhouet New Look ontketende hij in 1947 een revolutie in de damesmodewereld. Christian Dior had dat jaar maar één doel: ‘de glimlach van de vrouw kleden’ in het rood, een echt rood. Een rood dat paste bij collectie van vermiljoenrode japonnen waarmee hij zijn clientèle wilde verrassen tijdens een Haute Couture-modeshow met 200 creaties. De creaties, in kleurschakeringen als klaproosrood, meekraprood en geraniumrood hadden een hoog shock-gehalte en droegen veelzeggende namen, als ‘Scream’, ‘Zinia’ en ‘Satan’. De lipstick Rouge Dior, met zijn obeliskvormige dop, werd in een gelimiteerde editie, in acht kleuren uitgegeven. Dior haalde zijn inspiratie uit Haute Couture-stoffen en daarmee begon de lipstick aan een ongeëvenaarde zegetocht.

2016, de lipstick van een ‘feel-good’ vrouwelijkheid

Peter Philips gaf de aanzet Rouge Dior te vernieuwen om de glimlach van de moderne vrouw te laten schitteren. Voor de drukbezette vrouw die met haar looks speelt en zich amuseert, opstandig en veelzijdig, de ene dag hult ze zich zonder schroom in een fataal rood, om de volgende dag tevoorschijn te komen in een lieflijk roze. Ongeacht de finish, ongeacht de gekozen kleur... Met Rouge Dior met zijn cult-formule voor 16 uur draagcomfort voelt iedere vrouw zich goed.

Het verhaal achter de metamorfose

Een nieuw tijdperk: het legendarische glanspallet van Rouge Dior wordt verrijkt met een nieuwe extreem matte finish. Aan iedere kleurenrevolutie gaat een cosmetische innovatie vooraf: de formule van Rouge Dior werd exclusief door de wetenschappers van Dior geperfectioneerd en bevat voortaan een complex van verzorgende ingrediënten dat optimaal comfort biedt en de kleuren nog langer mooi houdt. Zo bevat het complex een hoge concentratie natuurlijk hydraterende mangoboter.

“You can dare with Dior!”, deze slogan uit 1965 is vandaag dan ook actueler dan ooit”

Peter Philips, Creative and Image Director of Christian Dior Make-up

 

Bekijk hier de making-of video met actrice Natalie Portman en Creative & Image Director Peter Philips

Bewaren